Zorunlu ortaöğretimin kız çocuklarının eğitimine katılımı açısından incelenmesi : Bingöl örneği
Abstract
Bu çalışma, kız çocuklarının zorunlu ortaöğretime devam etmeme nedenlerini belirlemeyi amaçlamaktadır. Çalışma üç ana bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde, eğitimin kuramsal çerçevesi tahlil edilmeye çalışılmış; tarihsel süreç içerisinde geçmişten günümüze kadar eğitim faaliyetleri, eğitimin yasal temelleri, işlevleri ve ilgili eğitim kuramlarına değinilmiştir. İkinci bölümde, Bingöl’ün sosyal, kültürel ve ekonomik yapısına ilişkin özellikleri incelenmiştir. Üçüncü bölümde, yapılan alan araştırması sonucunda elde edilen bulgular üzerinde durulmuş ve çalışmanın temel problemi olan kız çocuklarının okullaşmasının önündeki engeller ayrıntılarıyla belirlenmeye çalışılmıştır.
Nitel araştırma yönteminin kullanıldığı bu çalışma ile Türkiye’de kadın ve erkek cinsiyetleri üzerinden eğitim alanındaki gerçeklerden hareketle, gelinen son nokta tanımlanmaya ve açıklanmaya çalışılmaktadır. Araştırma, geleneksel değerler ile modern eğitimin çelişme ve çatışmalarını, kız çocuklarının eğitim sürecine katılmaları üzerinden tartışmaya açmaktadır. Çalışmanın yoğunlaştığı dönem on iki yıllık temel eğitime, kız çocuklarının katılmalarına ilişkin olup, örneklem olarak Bingöl ili seçilmiştir. This study aims at determining the reasons why girls do not attend to the compulsory secondary education. The study is composed of three main chapters. In the first chapter theoretical frame of education was analysed and all educational activities, legal principles and functions of education and other relevant educational theories developed throughout the history from the beginning to now were explained in this section. In the second section social, cultural and economical structure of Bingol were studied. In the last section findings obtained from the field study conducted were examined and the main problem of the study, which is the obstacles preventing girls attending school, were determined in detail. With the study where the qualitative search method was used, considering the facts in education related to the male and female genders, we tried to define and explain the existing situation. The study brings into question the contradictions and conflicts between traditional values and modern education regarding girls' attendance to school. The study focuses on the girls' attendance to twelve- year- compulsory education. The province of Bingol was chosen as sample.
Collections
- Sosyoloji [13]
DSpace@BİNGÖL by Bingöl University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..