• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace Ana Sayfası
  • 2.Enstitüler / Institutes
  • Sosyal Bilimler Enstitüsü
  • İngiliz Dili ve Edebiyatı
  • Öğe Göster
  •   DSpace Ana Sayfası
  • 2.Enstitüler / Institutes
  • Sosyal Bilimler Enstitüsü
  • İngiliz Dili ve Edebiyatı
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Yabancı Dil Öğrenme Sürecinde Ders Dışı Katılım, Özerklik ve Gelişim Zihniyetinin İlişkisi: Yapısal Eşitlik Modelleme Yaklaşımı

Thumbnail
Göster/Aç
Berat GÜRSAÇTI-Y.L. Tezi.pdf (5.288Mb)
Tarih
2025
Yazar
GÜRSAÇTI, Berat
Üst veri
Tüm öğe kaydını göster
Özet
ÖZET: Bu çalışma, yabancı dil olarak İngilizce öğrenme bağlamında ders dışı İngilizce katılımı, özerk öğrenme ve gelişim zihniyeti arasındaki ilişkiyi incelemektedir. Araştırmanın temel amacı, gelişim zihniyetinin özerk öğrenme ile sınıf dışı İngilizce kullanımı arasındaki ilişkide aracı ve düzenleyici rolünü analiz etmektir. Bu amaç doğrultusunda, nicel bir yöntem benimsenmiş ve Türkiye’de İngilizce öğrenen 525 üniversite öğrencisinden toplanan veriler Yapısal Eşitlik Modellemesi (YEM) aracılığıyla analiz edilmiştir. Katılımcıların özerklik düzeylerini, sınıf dışı İngilizce kullanımlarını ve gelişim zihniyetine yönelik eğilimlerini değerlendirmek amacıyla geçerliliği kanıtlanmış ölçekler kullanılmıştır. Bulgular, özerk öğrenmenin sınıf dışı İngilizce kullanımını anlamlı şekilde yordadığını ve gelişim zihniyetinin bu ilişkide hem aracı hem de düzenleyici bir rol üstlendiğini ortaya koymaktadır. Bu sonuçlar, gelişim zihniyetine sahip bireylerin özerk davranışlarını ders dışı ortamlarda anlamlı dil kullanımı yönünde daha etkin şekilde uygulama eğiliminde olduklarını göstermektedir. Ayrıca, elde edilen veriler, özerklik ve gelişim zihniyetinin geliştirilmesinin, öğrencilerin motivasyonlarını, dayanıklılıklarını ve bağımsız dil etkinliklerine katılım isteklerini sürdürmelerine katkı sağladığını ortaya koymaktadır. Araştırma, ders dışı İngilizce katılımını teşvik etmek adına, öğrencilerin gelişimini ve özerkliğini destekleyen öğrenme ortamlarının oluşturulmasının önemini vurgulamaktadır. Buna ek olarak, özerklik ve gelişim zihniyetinin desteklenmesinin, öğrencilerin motivasyonunu sürdürmelerine, dayanıklılıklarını geliştirmelerine ve ders dışındaki İngilizce etkinliklerine katılımlarını artırmalarına yardımcı olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Bu bağlamda, araştırma, sınıf dışı sürdürülebilir ve anlamlı İngilizce kullanımını kolaylaştırmak için bu özellikleri teşvik eden öğrenme ortamlarının geliştirilmesi gerekliliğini vurgulamaktadır.
 
ABSTRACT: This study examines the relationship among extramural English engagement, autonomous learning, and a growth mindset within the context of English as Foreign Language (EFL) learning. It primarily analyzes the mediating and moderating role of growth mindset on the relationship between autonomous learning and extramural English engagement. The research adopts a quantitative approach utilizing Structural Equation Modeling (SEM) to analyze data obtained from 525 university students studying English in Türkiye. The study uses validated scales to evaluate learners’ degrees of autonomy, engagement with English outside of the classroom, and their orientation toward a growth mindset. The findings show that autonomous learning significantly predicts extramural English engagement, and growth mindset serves as both a mediator and moderator in this connection. These findings indicate that learners with an increased growth mindset are more likely to use their autonomous behaviors in meaningful language use beyond formal contexts. Furthermore, the findings demonstrate that developing autonomy and a growth mindset helps learners maintain motivation, resilience, and willingness to participate in independent language activities. The study emphasizes the significance of creating a learning environment that fosters growth and autonomy to encourage prolonged English use outside of the classroom. Moreover, the findings show that fostering autonomy among learners and encouraging a growth mindset help to maintain motivation, improve resilience, and increase learners’ engagement with independent English language activities. In this context, the study underlines the necessity for developing learning environments that promote these characteristics to facilitate sustained and meaningful English use beyond the classroom.
 
Bağlantı
https://acikerisim.bingol.edu.tr/handle/20.500.12898/5941
Koleksiyonlar
  • İngiliz Dili ve Edebiyatı [12]





Creative Commons License
DSpace@BİNGÖL by Bingöl University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
Atmire NV
 

 



| Politika | Rehber | İletişim |

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreBy TypeBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreBy Type

Hesabım

GirişKayıt

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
Atmire NV