Spor Yapan ve Yapmayan Üniversite Öğrencilerinin Beden Memnuniyetı̇ ve Öz Güven Düzeylerinin Karşılaştırılması
Abstract
ÖZET:
Bu çalışma, Bingöl Üniversitesinde okuyan üniversite öğrencilerinin beden memnuniyetleri ve özgüven düzeylerinin araştırmak amacıyla yapılmıştır. Araştırma grubunu 772 üniversite öğrencisi oluşturmaktadır. Çalışmada nicel araştırma yöntemleri esas alınmıştır. Tarama modeli olarak betimsel tarama modeli kullanılmıştır. Bu araştırmada verilen elde edilmesinde Kişisel Bilgi Formu, Beden Memnuniyeti Ölçeği ve Öz Güven Ölçeği kullanılmıştır. Elde edilen verilerin analizinde SPSS istatistik programı kullanılmıştır. Bu testlerde ikili grupların karşılaştırılmasında bağımsız gruplar t testi analizi, ikiden fazla olan gruplarda ise tek yönlü ANOVA analizi uygulanmıştır. Tek yönlü ANOVA analizinde istatistiksel olarak anlamlı farklılık çıkan sonuçlarda farklılığın hangi gruplarda olduğunu tespit etmek için Tukey testinden yararlanılmıştır. Ayrıca beden memnuniyeti ölçeği ve öz güven ölçeği arasındaki ilişkiyi belirlemek için pearson kolerasyon testi kullanılmıştır. Araştırma bulgularında spor yapma değişkeni, cinsiyet değişkeni (kadınlar lehine), yaş değişkeni, öğrenim gördükleri fakülte, myo değişkeni, sınıf değişkeni ve beden kitle indeksi incelendiğinde spor yapan ve yapmayan öğrenciler arasında spor yapan öğrenciler lehine istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık görülmüştür. Sonuç olarak spor yapan üniversite öğrencilerinin beden memnuniyeti ve öz güven düzeylerinin yüksek olduğu sonucuna ulaşılmıştır. ABSTRACT:
This study investigates the body satisfaction and self-confidence levels of university students at Bingöl University. The research group consisted of 772 university students, utilizing quantitative research methods with a descriptive survey model. Data was collected using a Personal Information Form, Body Satisfaction Scale, and Self-Confidence Scale. Data analysis was performed using the SPSS statistics program. Independent group t-tests were conducted to compare binary groups, while one-way ANOVA was applied for groups of more than two. The Tukey test was used to determine which groups differed significantly in one-way ANOVA results. Additionally, the Pearson correlation test was employed to identify the relationship between the body satisfaction scale and the self-confidence scale. Research findings indicated a statistically significant difference in favor of physically active students, considering variables such as the exercise variable, gender (favoring females), age, faculty, vocational school (MYO), class year, and body mass index. In conclusion, physically active university students exhibit higher levels of
body satisfaction and self-confidence.
Collections
DSpace@BİNGÖL by Bingöl University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..