Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorDoç. Dr. Ahmed Emin OSMANOĞLUen_US
dc.contributor.authorERCAN, Volkan
dc.date.accessioned2024-08-13T13:01:53Z
dc.date.available2024-08-13T13:01:53Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://acikerisim.bingol.edu.tr/handle/20.500.12898/5780
dc.description.abstractÖZET: Bu araştırmanın amacı, Sosyal Hizmet Kurumlarında yetişip, 18 yaşını doldurdukları için Kurumdan ayrılan gençlerin memuriyet hayatlarıyla sosyalleşme süreçlerini incelemek ve karşılaştıkları problemleri belirlemek, bu problemlerin çözümünde YADER’in katkısının ve YADER’den beklentilerinin neler olduğunu belirlemektir. Çalışma, Kurum bakımı alan bireylerin Bingöl YADER örneğinden hareketle memuriyet hayatlarındaki sosyalleşmelerini konu edinmiştir. Bu çalışmanın ana olgusu, Kurumdan ayrılan gençlerin, Kurumda edindikleri sosyalleşme tecrübelerinin memuriyet hayatlarına yansımalarının neler olduğu ve iş hayatlarıyla bütünleşme tecrübeleridir. Bu araştırma, nitel araştırma yaklaşımına uygun olarak tasarlanmıştır. Bu yaklaşımın içerisinde yer alan olgu bilim çalışması desenine göre desenlenmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu, amaçlı örnekleme türününün homojen örnekleme tekniğine göre seçilen, Bingöl’de yaşayan, yetiştirme yurtlarından 18 yaşını doldurdukları için ayrılan, YADER’e üye olan ve bir devlet kurumunda memur olarak çalışan 15 kişi oluşturmaktadır. Verileri toplama aşamasında nitelikli bilgiler toplamak adına birbiriyle ilişkili bir dizi faaliyet uygulanmıştır. İlk olarak çalışmanın yürütüleceği mekan belirlenmiş, ikinci olarak gerekli etik izinler alınmış, değişkenlerin tanımı yapılmış, katılımcılara sorulmak üzere veri toplamak için yarı yapılandırılmış görüşme formu geliştirilmiş ve son olarak yarı yapılandırılmış görüşme tekniği ile veri toplama süreci gerçekleştirilmiştir. Veriler, betimsel analiz yöntemi uygulanarak analiz edilmiştir. Araştırmada, kurum bakımı alan çocukların büyük bölümünün ekonomik nedenlerden ötürü kuruma bırakıldıkları, kurum desteğinin faydasını gördükleri, ailenin çocuklarına verdiği bakımı kurumun tam olarak karşılamadığı, Kurumun çocuğun aile ihtiyacını gideremediği, çocukların Kuruma gelişlerinin ilk gecesinde ve ilk günlerinde çok zorlandıkları, bırakılma, yalnızlık ve özleme bağlı travmalar yaşadıkları, çocukların umumiyetle Kurumdaki çevrelerine probleme sebep olmadan ancak güçlükle uyum sağlayıp bütünleşebildikleri, Kuruma yerleştirilmenin çocukların aile ilişkilerine menfî yönde tesir ettiği, Kurumdan çıkıp memuriyet hayatına başlayanların, çalışma ortamında umumiyetle mesele yaşamadıkları, bir ötekileşme ile karşılaşmadıkları, kısmen ön yargılı, ötekileştirici tavır ve davranışlara maruz kalabildikleri, çoğunluğunun iş yerlerinde amirleri ile problem yaşarken az bir kısmının bir problem yaşamadıkları, YADER yöneticilerinden daha fazla faaliyet üretilmesinin beklendiği, üyelerin çoğunluğunun da dernekten bir talepleri olmadığı, derneğe en çok ihtiyaç duyulan dönemin Kurumdan ayrıldıktan sonra memuriyete atanıncaya kadar olan süre olduğu sonuçlarına ulaşılmıştır.en_US
dc.description.abstractABSTRACT: The purpose of this research is to examine the civil service life and socialization processes of young people who grew up in Social Service Institutions and left the Institution because they turned 18, and to determine the problems they face, and to determine the contribution of YADER in solving these problems and their expectations from YADER. The study is about the socialization of individuals receiving institutional care in their civil service lives, based on the example of Bingöl YADER. The main phenomenon of this study is the reflections of the socialization experiences of young people who left the Institution on their civil service lives and their experiences of integration with business life. This research was designed in accordance with the qualitative research approach. It is designed according to the phenomenology study pattern included in this approach. The study group of the research consists of 15 people who were selected according to the homogeneous sampling technique of the purposeful sampling type, living in Bingöl, leaving the orphanages because they turned 18, being members of YADER and working as civil servants in a government institution. During the data collection phase, a series of interrelated activities were implemented to collect quality information. First, the place where the study will be conducted was determined, secondly, the necessary ethical permissions were obtained, the variables were defined, a semistructured interview form was developed to collect data to be asked to the participants, and finally, the data collection process was carried out with the semi-structured interview technique. The data was analyzed by applying the descriptive analysis method. In the research, it was found that most of the children receiving institutional care were left to the institution for economic reasons, they benefited from the institutional support, the institution did not fully meet the care given by the family to their children, the institution could not meet the family needs of the child, the children had a hard time in the first night and first days of their arrival at the institution, they experienced abandonment, loneliness and longing. Children generally have difficulty adapting and integrating into their environment in the institution without causing problems, Placement in the institution has a negative impact on children's family relationships, those who leave the institution and start their civil service life generally do not experience problems in the work environment and do not encounter any marginalization, and have a partially prejudiced, marginalizing attitude. and behaviors, the majority of them have problems with their superiors at work, while a small number of them do not experience any problems, YADER managers are expected to produce more activities, the majority of the members do not have any demands from the association, the period when the association is needed most is the period after leaving the Institution until they are appointed to civil service. results have been achieved.en_US
dc.language.isoTurkishen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectDevlet bakım evleri, Çocuk evleri sitesi, Sosyalleşme, Sivil Toplum.en_US
dc.subjectState care homes, Child home sites, Socialization, Civil Society.en_US
dc.titleDevlet Kurumlarında Çocuk Bakım Hizmeti Alıp Memuriyete Atanan YADER Üyesi Bireylerin Memuriyet Hayatlarındaki Sosyalleşme Durumları: Bingöl Örneğien_US
dc.title.alternativeSocialization Situations of YADER Members Who Received Child Care Services in State Institution and Are Appointed to Civil Servants in Their Civil Servant Lives: Bingöl Exampleen_US
dc.typeMaster's Thesisen_US
dc.contributor.departmentSociologyen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster