dc.contributor.advisor | Dr. Öğr. Üyesi Thamer HATAMLEH | en_US |
dc.contributor.author | İSLAMOĞLU, İshak | |
dc.date.accessioned | 2024-08-06T07:17:49Z | |
dc.date.available | 2024-08-06T07:17:49Z | |
dc.date.issued | 2020 | |
dc.identifier.uri | http://acikerisim.bingol.edu.tr/handle/20.500.12898/5760 | |
dc.description.abstract | ÖZET:
Sünnet İslam dininin ikinci ana kaynağıdır. Mahiyeti ve hücciyeti hakkında bir
takım mülazahalar bulunmaktadır. Sünnet kavramı Şafiî öncesinde Hz.
Peygamber’den sadır olan şeyler hakkında kullanılmakla beraber, sahâbe ve tabiûna
ait söz ve davranışlar anlamında da kullanıldığı görülmüştür. Sünnet Müslümanların
hayatına yön veren bir fenomen olduğu, Hz. Peygamber ve kendisini takip eden
nesilden öğrenmekteyiz. Kimi sahâbîler, hadisi olduğu gibi kabul edip zahiri
yaklaşım gösterirken, kimisi de fıkhî bir yaklaşımla yorum farklılığında
bulunmuşlardır. Ancak her iki yaklaşımı kesin çizgilerle ayırmak mümkün değildir.
Aynı durumu tabiûn neslinde de görmek mümkündür.
Şafiî öncesi sünni mezheplere baktığımızda karşımıza Hanefî ve Mâliki
mezhepleri çıkmaktadır. İmam Ebû Hanîfe ve öğrencileri sünneti deliller
sıralamasında ikinci sıraya koyarken, sünnetin Kur’an’a ve akl-ı selimle çelişmemesi
gerektiğini söylemişlerdir. İmam Mâlikin sünnet anlayışının merkezinde amel-i ehli
Medîne olgusu vardır. O, Medîne amelini Mütevatir hadis gibi değerlendirmektedir.
Her iki mezhep, sahih sünnetin tespiti için kendilerine ait yol ve yöntemler ortaya
koymuşlardır. Tespit ettikleri sahih sünneti hüccet olarak kabul görmüş, itikatta ve
amelde delil olarak kullanmışlardır. | en_US |
dc.description.abstract | ABSTRACT:
Circumcision (tradition) is the second main source of Islam. There are some
considerations about its nature and cellism. The concept of sunnah before Shafii Hz.
It is seen that it is used for the things that are inherited from the Prophet, but also for
the words and behaviors of the Companions and nature. Circumcision is a
phenomenon that guides the life of Muslims. We learn from the Prophet and the
generation that followed him. While some Companions accepted the hadith as it was
and showed an apparent approach, others found differences in interpretation with a
legal approach. However, it is not possible to separate these two approaches. The
same situation can of course be seen in his generation.
When we look at pre-Shafi-Sunni sects, we come across Hanafi and Maliki
sects. While Imam Abu Hanifa and his students put the sunnah in the second place in
the list of evidence, they said that circumcision should not contradict the Quran and
the sane. At the center of Imam Malik's understanding of circumcision is the
phenomenon of Medîna with good deeds. He regards the Madina deeds as Mutawatir
hadith. Both madhhabs have put forward their own ways and methods to determine
the authentic sunnah. The authentic sunnah that they detected was accepted as
hiding, and they used it as evidence in creed and deed. | en_US |
dc.language.iso | Turkish | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Sünnet, Sünnet’in hüccet oluşu, Şâfiî öncesi dönem. | en_US |
dc.subject | Tradition, Circumcision, Hadith, Tradition being evidence, Period before Şâfiî. | en_US |
dc.title | Şâfiî Öncesi Dönemde Sünnet’in Hüccet Oluşu | en_US |
dc.title.alternative | Evidence Of Tradition İn The Pre-Shafii Period | en_US |
dc.type | Master's Thesis | en_US |
dc.contributor.department | Basic Islamic Sciences | en_US |