• Türkçe
    • English
  • English 
    • Türkçe
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • 2.Enstitüler / Institutes
  • Sosyal Bilimler Enstitüsü
  • İşletme 
  • View Item
  •   DSpace Home
  • 2.Enstitüler / Institutes
  • Sosyal Bilimler Enstitüsü
  • İşletme 
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Customers Purchasing Behaviours Effects Of Service Quality

Thumbnail
View/Open
Kamaran Taher Hamza ZRARI-Y.L. Tezi.pdf (1.296Mb)
Date
2020
Author
ZRARI, Kamaran Taher Hamza
Metadata
Show full item record
Abstract
ABSTRACT: During the past decade, there have been a variety of significant developments. Some of these developments are implemented in customized service to develop customer relationship. Customized service is actually crucial in retail markets. Marketing managers can develop long-term and pleasant relationships with customers if they can detect and predict changes in customer behavior. In the dynamic retail market, understanding changes in customer behavior can help managers to establish effective promotion campaigns. This study integrates customer behavioral variables, demographic variables, and transaction database to establish a method of changes in customer behavior. For change patterns, two extended measures of similarity and unexpectedness are designed to analyze the degree of resemblance between patterns at different time periods. The proposed approach for changes in customer behavior can assist managers in developing better marketing strategies.
 
ÖZET: Son on yılda, very tekniklerinde çeşitli önemli gelişmeler olmuştur. Bu gelişmelerden bazıları müşteri ilişkilerini geliştirmek için özelleştirilmiş hizmetlerde uygulanmaktadır. Özel hizmet, perakende pazarlarında çok önemlidir. Pazarlama yöneticileri, müşteri davranışlarındaki değişiklikleri tespi tedip öngörebilecekleri takdirde müşterilerle uzun vadeli ve hoş ilişkiler geliştirebilirler. Dinamik perakende pazarında, müşteri davranışındaki değişikliklerin anlaşılması, yöneticilerin etkili promosyon kampanyaları oluşturmasına yardımcı olabilir. Bu çalışma, müşteri davranışındaki değişikliklerinin bir yöntemini oluşturmak için müşteri davranış değişkenlerini, demografik değişkenleri ve işlem very tabanını tamamlar. Değişim kalıpları için, farklı zaman dilimlerinde kalıplararasındaki benzerlik derecesini analiz etmek için iki genişletilmiş benzerlik ve beklenmedik ölçüt tasarlanmıştır. Müşteri davranışındaki değişiklikleri için önerilen yaklaşım, yöneticilere daha iyi pazarlama stratejileri geliştirmelerinde yardımcı olabilir.
 
URI
http://acikerisim.bingol.edu.tr/handle/20.500.12898/5672
Collections
  • İşletme  [98]





Creative Commons License
DSpace@BİNGÖL by Bingöl University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV
 

 



| Politika | Rehber | İletişim |

sherpa/romeo

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsBy TypeThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsBy Type

My Account

LoginRegister

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV