• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace Ana Sayfası
  • 2.Enstitüler / Institutes
  • Sağlık Bilimleri Enstitüsü
  • Beden Eğitimi ve Spor
  • Öğe Göster
  •   DSpace Ana Sayfası
  • 2.Enstitüler / Institutes
  • Sağlık Bilimleri Enstitüsü
  • Beden Eğitimi ve Spor
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Sporcularda Üstbilişsel Farkındalığın Psikolojik Sağlamlığa Etkisi

Thumbnail
Göster/Aç
UĞUR ARAZ YL. TEZ.pdf (1.481Mb)
Tarih
2024
Yazar
ARAZ, Uğur
Üst veri
Tüm öğe kaydını göster
Özet
ÖZET: Bu çalışma, sporcularda üstbilişsel farkındalık ve psikolojik sağlamlık ilişkisinin incelenmesi amacıyla planlanmış ve cinsiyet, eğitim durumu, branş ve spor yaşı gibi çeşitli değişkenler açısından sporcuların üstbilişsel farkındalık ve psikolojik sağlamlık düzeylerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Bu amaçlar doğrultusunda veri toplama aracı olarak Sporcu Bilgi Formu, Üstbilişsel Farkındalık Envanteri ve Kısa Psikolojik Sağlamlık Ölçeği kullanılmıştır. Çalışmaya 138 kadın 210 erkek olmak üzere toplam 348 sporcu gönüllü olarak katılmıştır. Verilerin istatistiksel analizi aşamasında SPSS 17.0 paket programından yararlanılmıştır. Sporcuların üstbilişsel farkındalık düzeylerinin belirlenmesi amacıyla önerilen değerlendirme kriteri (2,5) kullanılarak yapılan Tek Örneklem T Testi sonucunda sporcuların üstbilişsel farkındalık düzey ortalamalarının anlamlı seviyede yüksek olduğu bulunmuştur. Cinsiyet değişkeni açısından bakıldığında, erkek sporcuların psikolojik sağlamlık puanları kadın sporculardan daha yüksek bulunurken, üstbilişsel farkındalık düzeyi açısından bir farklılaşmaya rastlanmamıştır. Üstbilişsel farkındalık ve psikolojik sağlamlık arasındaki ilişkinin incelenmesi amacıyla yapılan Korelasyon analizi sonucunda psikolojik sağlamlık ve üstbilişsel farkındalığın tüm alt boyutları arasında anlamlı ilişkiler gözlenmiştir.
 
ABSTRACT: This study was planned to examine the relationship between metacognitive awareness and psychological resilience in athletes and aimed to examine the metacognitive awareness and psychological resilience levels of athletes in terms of various variables such as gender, educational status, branch and sports age. For these purposes, Athlete Information Form, Metacognitive Awareness Inventory and Brief Psychological Resilience Scale were used as data collection tools. A total of 348 athletes, 138 women and 210 men, participated in the study voluntarily. SPSS 17.0 package program was used during the statistical analysis phase. As a result of the One Sample T Test conducted using the rcommended evaluation criterion (2.5) to determine the metacognitive awareness levels of the athletes, it was found that the average metacognitive awareness level of the athletes was significantly high. In terms of gender variable, male athletes' psychological resilience scores were found to be higher than female athletes, while no difference was found in terms of metacognitive awareness level. As a result of the correlation analysis conducted to examine the relationship between metacognitive awareness and psychological resilience, significant relationships were observed between all sub-dimensions of psychological resilience and metacognitive awareness.
 
Bağlantı
http://acikerisim.bingol.edu.tr/handle/20.500.12898/5584
Koleksiyonlar
  • Beden Eğitimi ve Spor [34]





Creative Commons License
DSpace@BİNGÖL by Bingöl University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
Atmire NV
 

 



| Politika | Rehber | İletişim |

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreBy TypeBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreBy Type

Hesabım

GirişKayıt

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
Atmire NV