Impact of imitation goods on purchasing behavior of buyers: the case study of the markets in Iraq and Northern Iraq
Özet
The study problem addresses the impact of counterfeit goods on consumer behavior, Proceeding from the main question can be asked a series of questions on the subject of research and supervision over a development and conclusion, and are: Are Iraqi consumers unable to make the difference between original products and counterfeit products? What are the factors taken into consideration by the Iraqi consumers as criteria to distinguish between products Original and counterfeit products? To what extent is the Iraqi consumer real conscious of the dangers posed by the phenomenon of tradition on both? Due to the nature of the subject and found the need to rely on the analytical descriptive method in order to reach an answer to the question at hand, we supported our research case study through a questionnaire. Of the results reached by the researcher: The results of the data analysis indicate that the prevalence of corruption and bribery contributes significantly to the increase in the spread of counterfeit goods in the market as confirmed by respondents' answers (87%). The Iraqi consumer knows that the phenomenon of imitation is a serious phenomenon, although it acquires counterfeit products by (80%). The researcher also developed a set of recommendations: Consumer awareness about the harmful use of counterfeit goods, where the lack of consumer awareness is one of the main reasons for using these goods. Packages in the control of imported products to reduce the entry of counterfeit goods. Eliminate illegal markets because it contributes to the low spread of counterfeit goods. Çalışma sorunu, taklit malların tüketici davranışları üzerindeki etkilerini ele almaktadır; ana sorudan hareketle, gelişme ve sonuç üzerinde araştırma ve denetim konusu üzerine bir dizi soru sorulabilir. Iraklı tüketiciler orijinal ürünlerle taklit ürünler arasında fark yaratamıyor mu? Irak'lı tüketicilerin orijinal ürünleri ve sahte ürünleri ayırt etmenin kriterleri olarak dikkate aldığı faktörler nelerdir? Irak tüketicisi, her ikisinde de gelenek fenomeni tarafından ortaya atılan tehlikelerin ne kadar gerçekçi olduğunu biliyor mu? Konunun doğası gereği ve eldeki sorunun cevabını elde etmek için analitik tanımlayıcı metoda güvenme ihtiyacı duyduğumuz için, araştırma vaka çalışmamızı anket yoluyla destekledik. Araştırmacı tarafından ulaşılan sonuçlardan: Veri analizinin sonuçları, yolsuzluk ve rüşvet yaygınlığının, sahte ürünlerin pazar içindeki yaygınlaşmasına, katılımcıların cevaplarıyla teyit edildiği gibi önemli katkıda bulunduğunu göstermektedir (% 87). Irak tüketicisi taklit olgusunun ciddi bir olgu olduğunu bilir, ancak taklit ürünler kazanmaktadır (% 80). Araştırmacı ayrıca bir dizi öneriler geliştirdi: Tüketici bilincinin eksikliğinin bu malları kullanmanın başlıca nedenlerinden biri olduğu sahte ürünlerin zararlı kullanımı hakkında tüketici farkındalığı. Sahte ürünlerin girişini azaltmak için ithal ürünlerin kontrolündeki paketler. Yasadışı pazarları ortadan kaldırın çünkü sahte ürünlerin yaygınlaşmasına katkıda bulunur.
Koleksiyonlar
- İşletme [95]
DSpace@BİNGÖL by Bingöl University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..