dc.contributor.advisor | Türkan, Yavuz | en_US |
dc.contributor.author | Kaynar, Erhan | |
dc.date.accessioned | 2021-08-06T06:30:21Z | |
dc.date.available | 2021-08-06T06:30:21Z | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.identifier.uri | http://acikerisim.bingol.edu.tr/handle/20.500.12898/5171 | |
dc.description.abstract | Günümüz iktisat sisteminin, ekonomik açıdan güçlü olan devletlerin ve sermayedarların sömürü ve kazanç mekanizmasının temel kaynaklarından biri faizdir. Paranın kirası ya da parayı parayla satmak olarak tanımlayabileceğimiz faizin birçok tanımı yapılmış olmasına rağmen üzerinde uzlaşılan genel geçer bir tanımı yapılmamıştır. Faizin başlangıcı çok eski medeniyetlere kadar uzanmaktadır. Bilinen ilk faizli işlemler tapınaklarda rahipler tarafından yapılmaya başlanmış daha sonraları hükümdarlar ve onların saraylarında da kendini göstermiştir. Tarihsel süreçte büyük sermaye sahiplerinin ve zengin ailelerin de faizle borç vermeye yönelmesi ile faiz geçmişten günümüze sistemli bir yapıya dönüşmüştür. Bu çalışmada yeryüzünde tebaaları bulunan üç büyük dinin faize bakış açısı ele alınmıştır. Faizin toplumun sosyal ve ekonomik yapısı üzerindeki olumsuz etkilerini önlemek ya da faizi sistemli hale getirmek için hem toplumlar hem devletler çeşitli düzenlemeler yapmıştır. Ancak Faizin toplumsal zararlarını önlemeye yönelik en net tedbir ve yasaklar semavi dinlerce alınmıştır. İslam inancına göre tahrifata uğradığı kabul edilen gerek Yahudilik ve Hıristiyanlık dinleri gerekse son hak din olan İslam dini faizi net bir dille yasaklamıştır. | en_US |
dc.description.abstract | Interest is one of the main sources of today's economic system, the exploitation and earnings mechanism of economically strong states and capitalists. Although many definitions of interest, which we can define as renting money or selling money with Money,no general pass-through definition has been made. The beginning of interest extends to very ancient civilizations. The first known interest only transactions began to be carried out by priests in temples and later showed themselves in the rulers and their palaces. In the historical process, interest has become a systemic structure from past to present, with large capital owners and wealthy families turning to lending with interest. In this study, we discussed the interest perspective of the three major religions. Societies and states have made various arrangements to prevent the negative effects of interest on the social and economic structure of society or to make the interest more systematic. However, the clearest measures and prohibitions aimed at preventing the social damages of interest were taken by Abrahamic religions. Judaism and Christianity, which are considered to have been defaced according to the Islamic faith, and the islamic religion, which is the last right religion, have clearly banned interest. | en_US |
dc.language.iso | Turkish | en_US |
dc.publisher | Bingol University, Institute of Social Sciences | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Faiz | en_US |
dc.subject | Semavi Dinler | en_US |
dc.subject | Tevrat | en_US |
dc.subject | İncil | en_US |
dc.subject | Kuran | en_US |
dc.subject | Interest | en_US |
dc.subject | Monotheistic Religions | en_US |
dc.subject | Torah | en_US |
dc.subject | Bible | en_US |
dc.subject | Quran | en_US |
dc.title | Semavi dinlerde faiz mevzusunun mukayesesi | en_US |
dc.title.alternative | The comparison of the subject in monotheistic religions | en_US |
dc.type | Master's Thesis | en_US |
dc.contributor.department | Islamic Economics and Law | en_US |