Show simple item record

dc.contributor.advisorTürkan, Yavuzen_US
dc.contributor.authorKaynar, Erhan
dc.date.accessioned2021-08-06T06:30:21Z
dc.date.available2021-08-06T06:30:21Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttp://acikerisim.bingol.edu.tr/handle/20.500.12898/5171
dc.description.abstractGünümüz iktisat sisteminin, ekonomik açıdan güçlü olan devletlerin ve sermayedarların sömürü ve kazanç mekanizmasının temel kaynaklarından biri faizdir. Paranın kirası ya da parayı parayla satmak olarak tanımlayabileceğimiz faizin birçok tanımı yapılmış olmasına rağmen üzerinde uzlaşılan genel geçer bir tanımı yapılmamıştır. Faizin başlangıcı çok eski medeniyetlere kadar uzanmaktadır. Bilinen ilk faizli işlemler tapınaklarda rahipler tarafından yapılmaya başlanmış daha sonraları hükümdarlar ve onların saraylarında da kendini göstermiştir. Tarihsel süreçte büyük sermaye sahiplerinin ve zengin ailelerin de faizle borç vermeye yönelmesi ile faiz geçmişten günümüze sistemli bir yapıya dönüşmüştür. Bu çalışmada yeryüzünde tebaaları bulunan üç büyük dinin faize bakış açısı ele alınmıştır. Faizin toplumun sosyal ve ekonomik yapısı üzerindeki olumsuz etkilerini önlemek ya da faizi sistemli hale getirmek için hem toplumlar hem devletler çeşitli düzenlemeler yapmıştır. Ancak Faizin toplumsal zararlarını önlemeye yönelik en net tedbir ve yasaklar semavi dinlerce alınmıştır. İslam inancına göre tahrifata uğradığı kabul edilen gerek Yahudilik ve Hıristiyanlık dinleri gerekse son hak din olan İslam dini faizi net bir dille yasaklamıştır.en_US
dc.description.abstractInterest is one of the main sources of today's economic system, the exploitation and earnings mechanism of economically strong states and capitalists. Although many definitions of interest, which we can define as renting money or selling money with Money,no general pass-through definition has been made. The beginning of interest extends to very ancient civilizations. The first known interest only transactions began to be carried out by priests in temples and later showed themselves in the rulers and their palaces. In the historical process, interest has become a systemic structure from past to present, with large capital owners and wealthy families turning to lending with interest. In this study, we discussed the interest perspective of the three major religions. Societies and states have made various arrangements to prevent the negative effects of interest on the social and economic structure of society or to make the interest more systematic. However, the clearest measures and prohibitions aimed at preventing the social damages of interest were taken by Abrahamic religions. Judaism and Christianity, which are considered to have been defaced according to the Islamic faith, and the islamic religion, which is the last right religion, have clearly banned interest.en_US
dc.language.isoTurkishen_US
dc.publisherBingol University, Institute of Social Sciencesen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectFaizen_US
dc.subjectSemavi Dinleren_US
dc.subjectTevraten_US
dc.subjectİncilen_US
dc.subjectKuranen_US
dc.subjectInteresten_US
dc.subjectMonotheistic Religionsen_US
dc.subjectTorahen_US
dc.subjectBibleen_US
dc.subjectQuranen_US
dc.titleSemavi dinlerde faiz mevzusunun mukayesesien_US
dc.title.alternativeThe comparison of the subject in monotheistic religionsen_US
dc.typeMaster's Thesisen_US
dc.contributor.departmentIslamic Economics and Lawen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record