Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorTatlılıoğlu, Kasım
dc.date.accessioned2014-07-24T11:34:52Z
dc.date.available2014-07-24T11:34:52Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.citationErişime açıktır.tr_TR
dc.identifier.urihttp://www.akademikbakis.org/
dc.identifier.urihttp://acikerisim.bingol.edu.tr/handle/20.500.12898/201
dc.description.abstractOkul basarısızlıgı, ögrencinin gerçek yetenegi ile okul basarısı arasında görülen farklılık olarak tanımlanmaktadır. Okul basarısını etkileyen degisik faktörler vardır. Okul basarısızlıgı, bireyin kendisinden kaynaklanabilecegi gibi, ailesinden, okulundan ve diger çevresel faktörlerden de kaynaklanabilmektedir. Etkili bir okul, birey ve toplumun egitsel ihtiyaçlarını en üst düzeyde gerçeklestirmeyi kendisine ilke edinen okuldur. Günümüzde artık geleneksel egitim anlayısı olan ögretmen merkezli ve ezbere dayalı egitimler, bireyin ve toplumun ihtiyaçlarına cevap verememektedir. Bunun yerine, birey (ögrenci) merkezli, uygulamalara dönük, bireyin ilgisini çeken ve yeteneklerine uygun olan, gereksinimlerine cevap veren, bireyin bütün gelisim özelliklerini dikkate alan, arastırmaya ve proje üretmeye dayalı olan ögretim programları önem kazanmıstır. Aksi durumda, birçok ortaögretim ögrencisi uygulanan yanlıs egitim politikalarının kurbanı olarak basarısız olmakta ve ögrenimlerini yarıda bırakmaktadırlar. Bu durum, erken yaslarda suça bulasmak gibi beraberinde birçok olumsuz sonuçlar dogurmaktadır. Bu arastırma, Bingöl il genelinde, 2011-2012 ögretim yılında 13 ortaögretim okulunda en az 3 desten basarısız olan 9.10.11.ve 12. sınıflarda ögrenimlerine devam eden 652 erkek 332 kız olmak üzere toplam 984 ögrenciye uygulanmıstır. Arastırmada Survey (tarama) yöntemi kullanılmıstır. Katılımcılara 22 maddelik “Basarısızlık Nedenleri Anketi” ölçegi uygulanmıstır. Elde edilen veriler önce Excel programına aktarılarak frekansları ve yüzdelikleri çıkarılmıstır. Daha sonra çıkan sonuçlara göre, genel bir sıralama yapılmıstır. Arastırma bulgularına genel olarak baktıgımızda, erkek ögrencilerde ilk 5 madde söyle sıralanmıstır: 1.“Bazı derslere karsı yetenegimin (istidatımın) olmamasından %61.7” ; 2.“Verimli ders çalısma yöntemlerini bilmedigimden %58.3 ; 3.“Çalıstıgım halde yapamadıgımdan %51.7” ; 4. “Basaramayacagım derslere çalısmak istemedigimden %50.6” ; 5.”Bazı derslerde tekrar ve alıstırma yapılmadıgından %49.0” çıkmıstır. Kız ögrencilerde ise basarısızlık nedenleri olarak ilk 5 madde su sekilde çıkmıstır: 1.“Verimli ders çalısma yöntemlerini bilmedigimden %65.1 ; 2. “Çalıstıgım halde yapamadıgımdan %59.3” ; 3.“Bazı derslere karsı yetenegimin olmamasından %55.2”; 4.”Basaramayacagım derslere çalısmak istemedigimden %50.1”; 5.“Sınavlarda çok heyecanlıgımdan %50.0” olarak çıkmıstır.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherAkademik Bakış- Uluslararası Hakemli Sosyal Bilimler E- Dergisitr_TR
dc.subjectOrtaögretim dönemitr_TR
dc.subjectokul iklimitr_TR
dc.subjectokul basarısızlıgıtr_TR
dc.subjectergenliktr_TR
dc.subjectilgi ve yetenektr_TR
dc.subjectbirey merkezli egitimtr_TR
dc.subjectbireysel farklılıktr_TR
dc.titleOrtaöğretim öğrencilerinin okul başarılarını olumsuz etkileyen nedenlerin belirlenmesine yönelik bir araştırma : Bingöl örneğitr_TR
dc.typeArticletr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster