Show simple item record

dc.contributor.authorTatlılıoğlu, Kasım
dc.contributor.authorEmin Okan, Okyay
dc.date.accessioned2014-07-22T23:53:26Z
dc.date.available2014-07-22T23:53:26Z
dc.date.issued2012-04
dc.identifier.citationhttp://turkishstudies.net/Anasayfa.aspxtr_TR
dc.identifier.urihttp://turkishstudies.net/DergiTamDetay.aspx?ID=3200&Detay=Ozet
dc.identifier.urihttp://acikerisim.bingol.edu.tr/handle/20.500.12898/199
dc.description.abstractÖZET Bu araştırmada, özel eğitim okulu müdürlerinin öğretimsel liderlik rollerini gerçekleştirme düzeylerine ilişkin öğretmen görüşleri nelerdir? sorusuna cevap aranmış ve öğretmen algıları açısından özel eğitim kurumu müdürlerinin ve öğretmenlerin liderlik rolleri belirlenmeye çalışılmıştır. Araştırmada bilgi toplama ölçeği olarak Şişman’ın (2004) kullandığı ve geçerlik ve güvenilirliği araştırmacı tarafından yapılmış bilgi toplama ölçeği temel alınmıştır. Gaziantep il merkezindeki 8 resmî özel eğitim kurumundan toplam 128 öğretmen ve 8 okul müdürü araştırmanın örneklemini oluşturmaktadır. Araştırmada toplanan verilerin analizinde “aritmetik ortalama ve standart sapma ve ki-kare testleri olmak üzere 3 farklı istatistiksel analiz kullanılmıştır. Veriler bilgisayarda SPSS for Windows 14.00 istatistik paket programı ile çözümlenmiştir. Önem düzeyi olarak p<0.05 kabul edilmiştir. Yapılan araştırmanın sonucunda özel eğitim okullarındaki müdürlerin öğretimsel liderlik rollerine ilişkin öğretmen görüşleri değerlendirildiğinde “okul amaçlarının belirlenmesi ve paylaşımı” boyutundaki sonuçlar “çoğu zaman” ; “eğitim programı ve öğretim sürecinin yönetimi” aşamasında ise “çoğu zaman”; “öğretim süreci ve öğrencilerin değerlendirmesi” boyutunda ise “ara sıra” seçeneği ağırlıklı olarak değerlendirilmiştir. Anahtar Kelimeler: Özel eğitim, müdür, öğretim liderliği, liderlik rolü, öğretmen.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherTurkish Studies-International Periodical For The Languages, Literature and History of Turkish or Turkictr_TR
dc.relation.isversionofhttp://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.3271tr_TR
dc.subjectÖzel eğitimtr_TR
dc.subjectmüdürtr_TR
dc.subjectöğretim liderliğitr_TR
dc.subjectliderlik rolütr_TR
dc.subjectöğretmentr_TR
dc.titleÖzel eğitim okul müdürlerinin ve öğretmenlerin öğretim liderliği rolleri : Gaziantep örneğitr_TR
dc.typeArticletr_TR


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record