Özel eğitim okul müdürlerinin ve öğretmenlerin öğretim liderliği rolleri : Gaziantep örneği
Abstract
ÖZET
Bu araştırmada, özel eğitim okulu müdürlerinin öğretimsel liderlik rollerini gerçekleştirme düzeylerine ilişkin öğretmen görüşleri nelerdir? sorusuna cevap aranmış ve öğretmen algıları açısından özel eğitim kurumu müdürlerinin ve öğretmenlerin liderlik rolleri belirlenmeye çalışılmıştır. Araştırmada bilgi toplama ölçeği olarak Şişman’ın (2004) kullandığı ve geçerlik ve güvenilirliği araştırmacı tarafından yapılmış bilgi toplama ölçeği temel alınmıştır. Gaziantep il merkezindeki 8 resmî özel eğitim kurumundan toplam 128 öğretmen ve 8 okul müdürü araştırmanın örneklemini oluşturmaktadır. Araştırmada toplanan verilerin analizinde “aritmetik ortalama ve standart sapma ve ki-kare testleri olmak üzere 3 farklı istatistiksel analiz kullanılmıştır. Veriler bilgisayarda SPSS for Windows 14.00 istatistik paket programı ile çözümlenmiştir. Önem düzeyi olarak p<0.05 kabul edilmiştir.
Yapılan araştırmanın sonucunda özel eğitim okullarındaki müdürlerin öğretimsel liderlik rollerine ilişkin öğretmen görüşleri değerlendirildiğinde “okul amaçlarının belirlenmesi ve paylaşımı” boyutundaki sonuçlar “çoğu zaman” ; “eğitim programı ve öğretim sürecinin yönetimi” aşamasında ise “çoğu zaman”; “öğretim süreci ve öğrencilerin değerlendirmesi” boyutunda ise “ara sıra” seçeneği ağırlıklı olarak değerlendirilmiştir.
Anahtar Kelimeler: Özel eğitim, müdür, öğretim liderliği, liderlik rolü, öğretmen.
URI
http://turkishstudies.net/DergiTamDetay.aspx?ID=3200&Detay=Ozethttp://acikerisim.bingol.edu.tr/handle/20.500.12898/199
Collections
- Psikoloji [68]
DSpace@BİNGÖL by Bingöl University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..