Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorTatlılıoğlu, Kasım
dc.contributor.authorUysal, M. Muhammet
dc.date.accessioned2017-06-15T10:26:26Z
dc.date.available2017-06-15T10:26:26Z
dc.date.issued2013-11-22
dc.identifier.urihttp://egtsemp.konya.edu.tr/
dc.identifier.urihttp://egtsemp.konya.edu.tr/
dc.identifier.urihttp://acikerisim.bingol.edu.tr/handle/20.500.12898/1120
dc.description.abstractPDR hizmetlerinin Türk Milli Eğitim Sistemine örgütlü biçimde girmesinden önce de, okul programlarında rehberlik anlayışına uygun bazı ilkeler bulunmasına karşın, çağdaş anlamdaki PDR uygulamaları ülkemizde 1950’lerden sonra başlamıştır. Türkiye’de PDR hizmetlerinin durumu, bu hizmetlerin Türk Millî Eğitim Sistemine girdiği 1950’li yıllardan bu yana önemli değişim aşamalarından geçmiştir. PDR hizmetleri 1950’li yıllarda Türk Eğitim Sistemine bir kavram olarak girmesine rağmen, 1970’li yıllarda fiilen ortaöğretim, sonraki yıllarda ilköğretim ve yükseköğretim kurumlarında uygulanmaya başlanmıştır. Ancak, MEB’in uzun yıllar PDR konusundaki temel yaklaşımı, politikası, ana hedefi ve hizmet modelinin belirgin olmadığı, sunulan hizmetlerin daha çok kriz yönelimli, problem odaklı olduğu sıkça dile getirilmiş ve eleştirilmiştir. Modelsizlik sorunu sıkça rol karmaşasının yaşanmasına; kriz odaklı yaklaşım ise PDR hizmetlerinin; sadece okulda sorun yaratan, problemli, uyumsuz ve başarısız olan çocukların sorunlarına çare bulucu bir hizmet gibi algılanmasına yol açmıştır. Bu anlayış uzun süre devam etmiştir. Bu nedenle son yıllarda Türkiye’de uygulanan mevcut PDR yaklaşımının eleştirildiği ve kapsamlı gelişimsel yaklaşıma dayalı PDR modelleri önerilmektedir. Kapsamlı Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Modeline göre, bireyin bir bütün olarak gelişmesi ve bu doğrultuda rehberlik yapılması esastır. Bu çalışmada, ülkemizde uzun süre okullarda uygulanmış olan Geleneksel (kriz odaklı) rehberlik anlayışı ile günümüzde yeni değişimler ve yönelimler doğrultusunda uygulanmakta olan Kapsamlı/Gelişimsel rehberlik hizmetleri mukayese edilmiştir. Bu araştırmada, katılımcılara anket uygulanmıştır. Anahtar sözcükler: Rehberlik servisi; geleneksel rehberlik; gelişimsel rehberlik programı; psikolojik danışman; sınıf rehberlik öğretmeni. ABSTRACT Before the entry into the Turkish national education system in an organized manner with the concept of school guidance programs, despite the existence of principles similar to today’s, psychological counseling and guidance services applications began in our country after 1950’s in modern sense. The state of psychological counseling and guidance services has passed through significant changes since 1950’s when these services entered into the Turkish national education system. Although it entered into the Turkish national education system in 1950’s, in 1970’s firstly secondary then primary and universities started to be implemented in the following years. however, the basic approach, main objective, policy and service model of counseling and guidance of the ministry of National education are not obvious, the offered services was frequently voiced and criticized that there were more crisis-oriented, problem-oriented. The problem of no model has led to be experienced role in the hustle and bustle and crisis-oriented approach has led to be misunderstood counseling and guidance services as if they were only finders solutions for trouble maker, troubled awkward and failed children’s problems this approach continued for a long time. Therefore, psychological counseling and guidance approaches which are criticized to the current psychological counseling and guidance approach, and based on comprehensive developmental approach have been advised. According to the model of comprehensive counseling and guidance, development of a person as a whole and guiding a person in this respect are essential. In this study, traditional guidance (crisis-oriented) approach which had been carried out for years at schools in Turkey and Comprehensive/Developmental guidance approach which have been carried out in our country in respect of changes and tendencies today are revised. In this study, was surveyed to participants.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherKonya Necmettin Erbakan Üniversitesitr_TR
dc.subjectRehberlik servisi; geleneksel rehberlik; gelişimsel rehberlik programı; psikolojik danışman; sınıf rehberlik öğretmeni. (Guidance service; traditional guidance; developmental guidance program; Psychological counselor; class guidance teacher).tr_TR
dc.titleOkul Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Hizmetlerinin Kapsamlı / Gelişimsel Rehberlik Anlayışı Doğrultusunda Değerlendirilmesitr_TR
dc.typePresentationtr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster