dc.contributor.author | Osmanoğlu, Ahmed Emin | |
dc.date.accessioned | 2016-07-25T10:48:25Z | |
dc.date.available | 2016-07-25T10:48:25Z | |
dc.date.issued | 2013 | |
dc.identifier.citation | Osmanoğlu, A. E. (2013). Türkiye ve Mısır sosyal bilgiler ders kitaplarında Osmanlı algısı: Karşılaştırmalı bir analiz. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 22, 94-107. Diyarbakır. | tr_TR |
dc.identifier.uri | http://www.zgefdergi.com/DergiPdfDetay.aspx?ID=383 | |
dc.identifier.uri | http://www.zgefdergi.com/DergiPdfDetay.aspx?ID=383 | |
dc.identifier.uri | http://acikerisim.bingol.edu.tr/handle/20.500.12898/1039 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın temel amacı Türkiye’de 2007-2008 öğretim senesinde
ilköğretim kademesi altıncı ve yedinci sınıflarda ve Mısır’da bu seviyelerin
karşılığı olan ilköğretim birinci kademe 6. sınıf ile ilköğretim ikinci kademe
1. sınıfta okutulan sosyal bilgiler ders kitaplarındaki Osmanlı algısının
karşılaştırmalı olarak incelenmesidir. Bu bağlamda Osmanlı algısındaki
benzerlik ve farklılıkların tespit edilmesi araştırmanın temel problemini
oluşturmuştur. Çalışma yöntemi nitel araştırma prosedürlerine göre
şekillendirilmiştir. Veriler doküman analizi tekniğine uygun olarak toplanmış
ve içerik analizi uygulanarak çözümlenmiştir. Araştırma sonucunda
Türkiye’nin Mısır’a göre daha objektif söylem kullandığı, Türkiye’de nötr
ifadelerin pozitif ifadelerden daha fazla olduğu, Mısır’ın ise tamamen negatif
söylem kullandığı tespit edilmiştir. | tr_TR |
dc.language.iso | tur | tr_TR |
dc.publisher | Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi | tr_TR |
dc.subject | Mısır, Türkiye, sosyal bilgiler, ders kitabı, karşılaştırmalı eğitim, Osmanlı. | tr_TR |
dc.title | Türkiye ve Mısır sosyal bilgiler ders kitaplarında Osmanlı algısı: Karşılaştırmalı bir analiz | tr_TR |
dc.title.alternative | Ottoman Perception in Turkeys’ and Egypts’ Social Studies Textbooks: A Comparative Analyze | tr_TR |
dc.type | Article | tr_TR |