Türkiye ve Mısır sosyal bilgiler ders kitaplarında Osmanlı algısı: Karşılaştırmalı bir analiz
Abstract
Bu araştırmanın temel amacı Türkiye’de 2007-2008 öğretim senesinde
ilköğretim kademesi altıncı ve yedinci sınıflarda ve Mısır’da bu seviyelerin
karşılığı olan ilköğretim birinci kademe 6. sınıf ile ilköğretim ikinci kademe
1. sınıfta okutulan sosyal bilgiler ders kitaplarındaki Osmanlı algısının
karşılaştırmalı olarak incelenmesidir. Bu bağlamda Osmanlı algısındaki
benzerlik ve farklılıkların tespit edilmesi araştırmanın temel problemini
oluşturmuştur. Çalışma yöntemi nitel araştırma prosedürlerine göre
şekillendirilmiştir. Veriler doküman analizi tekniğine uygun olarak toplanmış
ve içerik analizi uygulanarak çözümlenmiştir. Araştırma sonucunda
Türkiye’nin Mısır’a göre daha objektif söylem kullandığı, Türkiye’de nötr
ifadelerin pozitif ifadelerden daha fazla olduğu, Mısır’ın ise tamamen negatif
söylem kullandığı tespit edilmiştir.
URI
http://www.zgefdergi.com/DergiPdfDetay.aspx?ID=383http://www.zgefdergi.com/DergiPdfDetay.aspx?ID=383
http://acikerisim.bingol.edu.tr/handle/20.500.12898/1039
Collections
- Sosyoloji [13]
DSpace@BİNGÖL by Bingöl University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..