6. sınıf sosyal bilgiler ders kitabında vatandaşlık algısı
Abstract
Vatandaşlık statüsü, bireye verilmiş, anayasal güvence altına alınmış bir haktır. Modern ulus devletlerde, vatandaşlık anlayışı liberal veya cumhuriyetçi olarak adlandırılan iki model çerçevesinde işler. Liberal model daha ziyade haklar üzerinde dururken, cumhuriyetçi model yükümlülükler üzerine odaklanmıştır. Bu bağlamda araştırmanın amacı ilköğretim 6. sınıf sosyal bilgiler ders kitabında vatandaşlık kavramı ile ilgili temaların incelenerek Türkiye’nin vatandaşlık algısını tespit etmektir. Türkiye’nin vatandaşlık algısında hakları olan mı yoksa yükümlülükleri olan vatandaş mı ön plana çıkmaktadır? Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden doküman inceleme ve içerik analizi yöntemleri kullanılmıştır. Bu yönteme göre önce vatandaşlık kategorisi tanımlanarak 3 eğitim bilimi uzmanın görüşüve tasdiki ile kategori geçerliliği sağlanmıştır. Araştırma verileri seçilen ders kitabında bulunan cümlelerin belirlenen vatandaşlık kategorisine göre taranmasıyla elde edilmiştir. Yapılan içerik kodlamasının güvenirliğini sağlamak için bir hafta arayla kodlama tekrarlanmış ve güvenirlik için gerekli olan %80 üzerinde uyum sağlanmıştır. Verilerin frekans ve yüzdelik dağılımları belirlenerek bulgular oluşturulmuştur.
URI
www.bingol.edu.tr/documents/file/bu.../sayi-5.pdfhttp://acikerisim.bingol.edu.tr/handle/20.500.12898/1038
Collections
- Sosyoloji [13]
DSpace@BİNGÖL by Bingöl University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..