Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorPolat, Emannullah
dc.date.accessioned2016-06-30T06:42:18Z
dc.date.available2016-06-30T06:42:18Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.urihttp://acikerisim.bingol.edu.tr/handle/20.500.12898/1018
dc.description.abstractTürkçede kullandığımız “kutsal” kelimesinin Arapçadaki karşılığı kudsiyyettir. Arapçada ise dilin terâdüf hususiyetine binâen “kudsiyet” i ifade eden; “el-Hurme”, “el-Bereke”, “et-Tesbîh”, “et-Ta’zîm”, “el-Kuds” ve “el-Hayr” gibi bazı kavramlar mevcuttur. Bazı zaman, mekân ve eşyanın diğerlerinden ayrı telakki edilerek kutsal görülmeleri iman ile alakalı bir mevzudur. İslamiyet’e göre; yaratılanlar, değerini mutlak kutsal olan Allah Teâlâ’dan aldıkları için değerlidirler. Yani yaratılanlar Yaratan’dan dolayı sevilir ve değer bulurlar. Bu sebeple; zaman, mekân ve eşya kutsallıklarını “Mutlak Kutsal” olan Allah Teâlâ’dan alıp izafî olarak kutsal sayılmaktadırlar.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherBingöl Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi (2014)tr_TR
dc.subjectKutsaltr_TR
dc.subjectel-Bereketr_TR
dc.subjectet-Ta’zîmtr_TR
dc.subjectel-Kuds ve el-Hayrtr_TR
dc.titleKUTSALIN PSİKOLOJİK BOYUTUtr_TR
dc.typeArticletr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster