Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorTatlılıoğlu, Kasım
dc.date.accessioned2015-10-20T05:47:24Z
dc.date.available2015-10-20T05:47:24Z
dc.date.issued2015-10-15
dc.identifier.citationhttp://dergipark.ulakbim.gov.tr/esosder/article/view/5000077895/5000134462tr_TR
dc.identifier.uriwww.esosder.org, info@esosder.org
dc.identifier.uriwww.esosder.org, info@esosder.org
dc.identifier.urihttp://acikerisim.bingol.edu.tr/handle/20.500.12898/678
dc.description.abstractBu araştırmada; üniversite öğrencilerinin aylık gelir ve harcama düzeyi ile psikolojik iyi-oluşları arasındaki ilişkiincelenmiştir. Araştırma, 2011-2012 bahar dönemi eğitim-öğretim yılında Bingöl Üniversitesi’nin çeşitli bölümlerinde öğrenim gören 116 (%57)’sı bayan, 88 (%43)’i erkek olmak üzere toplam 204 öğrenci üzerinde yapılmıştır. Katılımcılar Bingöl Üniversitesi’nin, Ziraat Fakültesi, Fen-Edebiyat Fakültesi ve İlahiyat Fakülteleri’nde öğrenim görmektedir. Araştırmaya katılan öğrencilerin 91’i birinci sınıf, 79’u ikinci sınıf ve 34’ü ise üçüncü sınıfta öğrenimini sürdürmektedir. Öğrenciler tesadüfi örnekleme yöntemiyle seçilmiştir. Öğrencilere, araştırmanın değişkenlerinden olan psikolojik iyi-oluşu ölçmek için, Ryff (1989) tarafından geliştirilmiş 84 maddelik “Psikolojik iyi-oluş ölçeği” uygulanmıştır. Ayrıca bu ölçekle beraber katılımcılara, Bacanlı (1997) tarafından geliştirilen “Sosyo-ekonomik düzey ölçeği” uygulanmıştır. Ölçeklerden elde edilen veriler toplandıktan sonra kodlanarak bilgisayara yüklenmiştir. Elde edilen verilerin çözümlenmesinde SPSS Statistics 20.00 programı kullanılmıştır. Verilerin değerlendirilmesinde; Betimsel İstatistik, Tek Yönlü Varyans Analizi ve LSD çoklu karşılaştırma testi kullanılmıştır. Abstract In this research, the relation between undergraduates’ monthly income and expenditure level and their psychological well-being was examined. The research was conducted on 204 undergraduates including 116 (%57) females, 88 (%43) males who were studying on different departments of Bingol University during 2011-2012 spring semester. Participants were studying at the Faculty of Agriculture, Arts and Sciences Faculty, Theology Faculty of Bingol University. 91 of participants were juniors, 79 of them were sophomores and 34 of them were third graders. The students were chosen randomly. To scale psychological well-being which was one of the variants, 84-item "Psychological well-being scale" developed by Ryff(1989) was applied on the undergraduates. "Socio-economic status scale" developed by Bacanlı(1997) was also applied on the participants. Dates obtained from scales were up loaded to a computer by coding. SPSS Statistics 20.00 Programme was used to analyze the dates. Descriptive statistics, F Test, one-way Anova and LSD Multiple Comparison Test were used to examine the dates.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherE-sosder (Elektronik sosyal bilimler dergisi/ Electronic journal of social sciences)tr_TR
dc.relation.isversionofISSN:1304-0278tr_TR
dc.subjectÜniversite öğrencisitr_TR
dc.subjectgelir düzeyitr_TR
dc.subjectharcama düzeyitr_TR
dc.subjectpsikolojik iyi-oluştr_TR
dc.subjectsosyo-ekonomik durumtr_TR
dc.subjectUniversity studenttr_TR
dc.subjectincome leveltr_TR
dc.subjectspending leveltr_TR
dc.subjectpsychological well-beingtr_TR
dc.subjectsocio-economic statustr_TR
dc.titleÜniversite öğrencilerinin aylık gelir ve harcama düzeyi ile psikolojik iyi-oluşları arasındaki ilişkinin incelenmesi (Bingöl Üniversitesi örneği). An examination of the relation between undergraduates' monthly income and expenditure level with their psychological well-being (The sample of Bingol University)tr_TR
dc.title.alternativeAn examination of the relation between undergraduates' monthly income and expenditure level with their psychological well-being (The sample of Bingol University)tr_TR
dc.typeArticletr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster