Beden Eğitimi ve Spor Öğretmen Adaylarının Metaverse Bilgi Düzeylerinin Çeşitli Değişkenlere Göre İncelenmesi
Özet
ÖZET:
Bu çalışma beden eğitimi ve spor öğretmen adaylarının metaverse bilgi düzeylerinin çeşitli
değişkenlere göre incelenmesi amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın evrenini Bingöl Üniversitesi
Spor Bilimleri Fakültesi lisans programlarında 2023-2024 eğitim öğretim yılında öğrenim gören
öğrenciler oluştururken, örneklemini ise Spor Bilimleri Fakültesinde Beden Eğimi ve Spor
Öğretmenliği, Spor Yöneticiliği, Antrenörlük Eğitimi ve Rekreasyon bölümlerinde öğrenim
gören 98 Kadın ve 171 erkek olmak üzere toplamda 269 lisans öğrencisi oluşturmuştur.
Bu çalışma kapsamında veri analizinde nicel analiz yöntemlerinden olan anket tekniği
kullanılmıştır. Bu anket iki bölümlü olacak şekilde oluşturuldu. İlk bölümde, araştırmacı
tarafından geliştirilen “Kişisel Bilgi Formu” yer almakta olup, ikinci bölümde ise
Süleymanoğulları ve ark. (2022) tarafından oluşturulan “Metaverse Bilgi Ölçeği” kullanılmıştır.
Elde edilen verilerin analizi SPSS 26 paket programı aracılığıyla yapılmıştır. Verilerin anketin ilk
bölümünde yer alan demografik özelliklerin belirlenmesi için frekans, standart sapma, ortalama,
yüzdelik vb. gibi analiz değerlerine ve ölçek puanlarının normal dağılım gösterip göstermediğini
tespiti için ise çarpıklık (skewness) ve basıklık (kurtosis) analiz değerlerine bakılarak
oluşturulmuştur. Verilerde ikili grup karşılaştırılmasında t testi, ikiden fazla gruplarda ANOVA
testi kullanılmıştır. ANOVA testi sonucunda gruplar arasındaki farkı görmek için post hoc
testlerinden olan Turkey kullanılmıştır.
Sonuç olarak beden eğitimi öğretmen adaylarının metaverse bilgi ölçeği puan ortalamalarına göre
yaş ve cinsiyet değişkenlerinde istatiksel açıdan anlamlı bir farklılığın olmadığı tespit edilmiştir
(p>0.05). Ancak beden eğitimi öğretmen adaylarının metaverse bilgi ölçeği puan ortalamalarına
göre bölümleri, sınıf düzeyi, günlük internet kullanım süreleri, internet kullanım becerisi ve
metaverse terimini duyma değişkenlerinde istatiksel açıdan anlamlı bir farklılığın olduğu tespit
edilmiştir (p<0.05). ABSTRACT:
This study was conducted to examine the metaverse knowledge levels of prospective physical
education and sports teachers according to various variables. The population of the study
consisted of students studying in Bingöl University Faculty of Sports Sciences undergraduate
programs in the 2023-2024 academic year, while the sample consisted of 269 undergraduate
students, 98 female and 171 male, studying in the departments of Physical Education and Sports
Teaching, Sports Management, Coaching Education and Recreation in the Faculty of Sports
Sciences.
Within the scope of this study, the survey technique, which is one of the quantitative analysis
methods, was used in data analysis. This questionnaire was created in two parts. The first part
included the "Personal Information Form" developed by the researcher, and the second part used
the "Metaverse Knowledge Scale" created by Süleymanoğulları et al. (2022). The analysis of the
data obtained was made through SPSS 26 package program. In the first part of the questionnaire,
frequency, standard deviation, mean, percentage, etc. were used to determine the demographic
characteristics and skewness and kurtosis analysis values were used to determine whether the
scale scores were normally distributed. In the data, t test was used for pairwise group comparisons
and ANOVA test was used for more than two groups. Turkey, one of the post hoc tests, was used
to see the difference between the groups as a result of the ANOVA test.
As a result, it was determined that there was no statistically significant difference in age and
gender variables according to the mean scores of physical education teacher candidates' metaverse
knowledge scale (p>0.05). However, it was determined that there was a statistically significant
difference in the variables of departments, grade level, daily internet usage time, internet usage
skills and hearing the term metaverse according to the mean scores of the metaverse knowledge
scale of prospective physical education teachers (p<0.05).
Koleksiyonlar

DSpace@BİNGÖL by Bingöl University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..