Köy Okullarında Öğrenim Gören Öğrencilerin Ailelerinin Spor Tesislerine ve Beden Eğitimi ve Spor Dersine Yönelik Tutumlarının İncelenmesi
Özet
ÖZET:
Bu çalışma, 2022–2023 eğitim öğretim yılında Batman İl Milli Eğitim Müdürlüğüne bağlı köy okullarında öğrenimini devam ettirmekte olan öğrencilerin ailelerinin beden eğitimi ve spor dersi ile okullardaki spor tesislerine yönelik tutumlarının incelenmesi amacı ile yapılmıştır.
Bu araştırmaya, kolayda örneklem yöntemiyle seçilmiş 2022–2023 eğitim öğretim yılında Batman İl Milli Eğitim Müdürlüğüne bağlı köy okullarında öğrenimi devam eden öğrenci ailelerinden 633 kişi katılmıştır. Araştırmaya katılacak olan kişiler gönüllük esasına dayalı olarak seçilmiştir. Araştırmaya katılan bireylerin sosyo-demografik bilgilerinin yanı sıra “Aile Beklenti Ölçeği’’ ve “Beden Eğitimi ve Spor Dersi Memnuniyet Ölçeği” veri toplama aracı olarak kullanılmıştır. Elde edilen veriler istatistik paket programı SPSS.22 programı aracılığıyla analiz edilip sonuçlar yorumlanmıştır. Demografik bilgiler ve diğer grup sorulara ait fikir edinilmesini sağlamak amacıyla aritmetik ortalama, standart sapma, frekans ve yüzde dağılımları içeren tanımlayıcı istatistikler, katılımcıların aile beklenti ve beden eğitimi ve spor dersine memnuniyet düzeyi değişkenleri arasındaki ilişkiyi tespit etmek amacıyla korelasyon testi, aile beklentisi ile tesis ve spor malzeme memnuniyeti düzeylerinin bazı demografik değişkenlerle ilişkisini tespit etmek amacıyla Mann Whitney-U ve Kruskal Wallis Testi testleri ile Bağımsız Örneklem T (İndependent Sample T) ve Tek Yönlü Varyans Analizi (One Way Anova) testleri uygulanmıştır. Sonuçlar %95 güven aralığında, anlamlılık p<0.05 düzeyinde değerlendirilmiştir.
Araştırma sonucunda, katılımcıların taşımalı ulaşım imkânı, öğretmenlerin yönlendirmesi ve bilgilendirmesi, ailedeki çocuk sayısı, anne eğitim durumu ve aile gelir durumu değişkenlerine göre hem aile beklentisi hem de tesis ve spor malzeme memnuniyeti düzeylerinde gruplar arasında istatistiksel olarak anlamlı farklılık bulunmamıştır. Baba eğitim durumu değişkene göre ise üniversite mezunu olan babalar lehine gruplar arasında istatistiksel olarak anlamlı farklılık tespit edilmiştir. Çalışmaya katılan bireylerin tesis ve spor malzeme memnuniyeti ile aile beklentisi düzeyleri arasında pozitif yönlü anlamlı ilişki bulunmuştur. ABSTRACT:
This study was carried out in order to examine the attitudes of the families of the students who continue their education in the village schools affiliated to the Batman Provincial Directorate of National Education in the 2022-2023 academic year towards physical education and sports lessons and sports facilities in schools.
In the 2022-2023 academic year, 633 people from the families of students who continue their education in village schools affiliated to the Batman Provincial Directorate of National Education participated in this research. The people who will participate in the research were selected on a voluntary basis. In addition to the socio-demographic information of the individuals participating in the study, "Family Expectation Scale" and "Physical Education and Sports Course Satisfaction Scale" were used as data collection tools. The obtained data were analyzed through the statistical package program SPSS.22 program and the results were interpreted. Descriptive statistics including arithmetic mean, standard deviation, frequency and percentage distributions in order to obtain an idea of demographic information and other group questions, correlation test to determine the relationship between the variables of family expectation and satisfaction level of physical education and sports lessons, family expectation and facility and sports equipment satisfaction levels were used in some demos.
As a result of the research, there was no statistically significant difference between the groups in terms of both family expectation and facility and sports equipment satisfaction levels according to the variables of transportation opportunity, guidance and information of teachers, number of children in the family, mother's education status and family income status. According to the variable of father's education level, a statistically significant difference was found between the groups in favor of fathers who were university graduates. A significant positive correlation was found between the satisfaction of the facilities and sports equipment and the family expectation levels of the individuals participating in the study.
Koleksiyonlar
DSpace@BİNGÖL by Bingöl University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..