Kamuda Çalışan Kadın Personellerin Rekreatif Etkinliklere Katılımlarını Engelleyen Faktörlerin Belirlenmesi
Özet
ÖZET:
Bu çalışma, 2022–2023 yılında Bingöl’de yaşayan ve kamuda çalışan kadın personellerin rekreatif faaliyetlere katılımını engelleyen faktörleri incelemek amacı ile yapılmıştır.
Bu araştırmaya, kolayda örneklem yöntemiyle seçilmiş 2022-2023 yılında Bingöl ilinde kamuda çalışan 90 öğretmen, 50 polis memuru, 68 akademisyen, 62 gençlik sporda görev yapan antrenör ve sportif eğitim uzmanı, 80 sağlık personeli olmak üzere toplam 350 kişi katılmıştır. Araştırmaya katılacak olan kişiler gönüllük esasına dayalı olarak seçilmiştir. Araştırmaya katılan bireylerin sosyo-demografik bilgileri ve “Boş Zaman Engelleri Ölçeği ” veri toplama aracı olarak kullanılmıştır. Elde edilen veriler istatistik paket programı SPSS.22 programı aracılığıyla analiz edilip sonuçlar yorumlanmıştır. Demografik bilgiler ve diğer grup sorulara ait fikir edinilmesini sağlamak amacıyla aritmetik ortalama, standart sapma, frekans ve yüzde dağılımları içeren tanımlayıcı istatistikler, Rekreatif faaliyetlere katılımı engelleri ölçeği alt boyutlarının bazı demografik değişkenlerle ilişkisini tespit etmek amacıyla ilk etapta çarpıklık ve basıklık (Skewness and Kurtosis) testlerine bakılmış olup test sonucuna göre normallik şartlarını sağlayan verilerin analizinde bağımsız ikili grupların karşılaştırılmasında Bağımsız Örneklem T (İndependent Sample T) testi ile normallik şartlarını sağlamayan verilerde ise Mann Whitney-U testleri uygulanmıştır. Çoklu karşılaştırmalarda normallik şartlarını sağlayan verilerin analizinde Anova normallik şartlarını sağlamayan verilerde ise Kruskal Wallis testleri uygulanmıştır.
Araştırma sonucunda, katılımcıların yaş, medeni durum, çocuk sayısı, eş çalışma durumu, gelir seviyesi, öğrenim durumu ve çalıştığı kurum değişkenlerine göre rekreatif faaliyetlere katılım engelleri genel puan arasında istatiksel olarak anlamlı bir farklılık bulunmamıştır. Yaş, çocuk sayısı, çalıştığı kurum değişkenlerinin bilgi eksikliği alt boyutlarında anlamlı bir farklılık tespit edilmiştir. Sonuç olarak; rekreatif faktörlere katılımını engelleyen faktörler arasında ortalamasına bakıldığında çocuk sayısının, çalıştığı kurumun, yaşın, medeni durumun etkilediği söylenebilir. ABSTRACT:
This study was conducted to examine the teacher self-efficacy and instructional leadership of physical education and sports teachers working in public and private schools in Diyarbakır in the 2022-2023 academic year.
A total of 350 people, including 90 teachers, 50 police officers, 68 academicians, 62 youth sports coaches and sports education specialists, and 80 health personnel working in the public sector in Bingöl province in 2022-2023, were selected by convenience sampling method. People who will participate in the research were selected on a voluntary basis. Socio-demographic information of the individuals participating in the research and the "Leisure Barriers Scale" were used as data collection tools. The data obtained was analyzed through the statistical package program SPSS.22 and the results were interpreted. Descriptive statistics including arithmetic mean, standard deviation, frequency and percentage distributions were used to obtain an idea about demographic information and other groups of questions. In the first place, Skewness and Kurtosis tests were used to determine the relationship between the sub-dimensions of the scale of barriers to participation in recreational activities and some demographic variables. In the analysis of the data that met the normality conditions according to the test results, the Independent Sample T test was applied to compare independent pair groups, and Mann Whitney-U tests were applied to the data that did not meet the normality conditions. In the analysis of data that met the normality conditions in multiple comparisons, Anova and Kruskal Wallis tests were applied to the data that did not meet the normality conditions.
As a result of the research, no statistically significant difference was found between the general score of the participants' barriers to participation in recreational activities according to their age, marital status, number of children, spouse employment status, income level, education level and institution variables. A significant difference was detected in the lack of knowledge sub-dimensions of age, number of children, and institution of employment. In conclusion; When looking at the average of the factors that prevent participation in recreational activities, it can be said that the number of children, the institution they work for, age and marital status affect it.
Koleksiyonlar
DSpace@BİNGÖL by Bingöl University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..