Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorDoç. Dr. Mehmet GÜVENen_US
dc.contributor.authorAĞAR, Osman
dc.date.accessioned2024-09-05T07:08:14Z
dc.date.available2024-09-05T07:08:14Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://acikerisim.bingol.edu.tr/handle/20.500.12898/5808
dc.description.abstractÖZET: Siyasi pazarlama kavramı, Türkiye’de ve dünyada yaşanan çevresel faktörlerin değişmesi, teknolojinin ilerlemesi ve kullanımının yaygınlaşması, eğitim seviyesinin artması ile birlikte kavramsal olarak genişlemiş ve kullanımı siyasi aktörler açısından kritik bir öneme sahip olmuştur. Seçmeni n kararını etkileyen sayısız etk en varken siyasi pazarlamanın kullanılması elzem hale gelmiştir. Siyasi partiler, liderler ve adaylar tarafından doğru yerde ve zamanda uygulanan siyasi pazarlama kampanyaları seçmenlerin tercihlerini etkileyebilmektedir. Araştırmanın genel bilgilendirici özellik taşıyan giriş bölümü vardır. İkinci bölümünde pazarlama, pazarlama ve siyaset arasındaki ilişki incelenmiştir. Üçüncü bölümde siyasi kampanyalar, siyasi kampanya çeşitleri, siyasi kampanya süreçleri ayrıntılı bir şekil de anlatılmıştır. Araştırma kapsamında Bingöl İli Genç İlçesinde dar gelirli seçmenlere yönelik 410 anket uygulanmış, gözle kontrol ile 30 anket elenmiş, kalan 380 anket analiz çalışmasında kullanılmıştır. Öncelikle güvenirlik ve geçerlilik analizi, sonras ında katılımcıların demografik bilgileri frekans analizi yapılmıştır. Ankete katılanların ölçek maddelerine vermiş olduğu cevapların frekans analizi ve ortalamaları sunulmuştur. Hipotezlerin test edilmesi amacıyla t Testi ve Anova analizi gerçekleştirilmiş tir. Dar gelirli seçmelerin siyasal pazarlama kampanyaları araçlarından olan televizyon dan etkilendikleri, yazılı medyadan (gazete, dergi vb.) etkilenme oranlarının az olduğu tespit edilmiştir. Ankete katılanların demografik özelliklerine (yaş, cinsiyet, m esleki durum, eğitim durumu, mesleki durum) göre vermiş olduğu cevaplar arasında anlamlı bir farklılık olduğu tespit edilmiştir. Siyasi pazarlama kampanyalarının dar gelirli seçmenlerin tercihleri üzerine etkili olduğu sonucuna ulaşılmıştır.en_US
dc.description.abstractABSTRACT: The concept of political marketing has expanded conceptually with the changes in environmental factors in Turkey and the world, the advancement and widespread use of technology, and the increase in the level of education, and its use has become of critical importance for political actors. While there are countless factors affecting voters' decisions , the use of political marketing has become essential. Political marketing campaigns implemented by political parties, leaders and candidates at the right place and time can influence voters' preferences. The research has an introductory section that is ge nerally informative. In the second part, the relationship between marketing, marketing and politics is analyzed. In the third part, political campaigns, types of political campaigns and political campaign processes are explained in detail. Within the scope of the research, 410 questionnaires were applied to low income voters in Genç District of Bingöl Province, 30 questionnaires were eliminated by visual control, and the remaining 380 questionnaires were used in the analysis study. First of all, reliability and validity analysis, and then frequency analysis of the demographic information of the participants were conducted. Frequency analysis and averages of the answers given by the respondents to the scale items are presented. In order to test the hypotheses , t test and Anova analysis were conducted. It was determined that low income voters were influenced by television, which is one of the tools of political marketing campaigns, and that they were less influenced by print media (newspapers, magazines, It was determined that there was a significant difference between the answers given by the respondents according to their demographic characteristics (age, gender, occupational status, educational status, occupational status). It is concluded that politica l marketing campaigns are effective on the preferences of low income voters.en_US
dc.language.isoTurkishen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSiyasal Pazarlama, Siyasi Kampanya, Seçmen Davranışları, Dar Gelirli Seçmen.en_US
dc.subjectPolitical Marketing, Political Campaign, Voter Behavior, Low Income Voters.en_US
dc.titleSiyasal Pazarlama Kampanyalarının Dar Gelirli Vatandaşların Tercihleri Üzerine Etkilerien_US
dc.title.alternativeThe Effects of Political Marketing Campaigns on the Preferences of Low Income Citizensen_US
dc.typeMaster's Thesisen_US
dc.contributor.departmentBusiness Administrationen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster