Eğitim Örgütlerinin Katılım Bankacılığı Faaliyetlerine Bakışı: Bingöl İli Örneği
Özet
ÖZET:
Küresel ekonomideki karmaşıklık göz önüne alındığında, güçlü bir bankacılık sistemi ve finansal altyapı, ekonominin sürdürülebilir büyümesi ve istikrarı için hayati öneme sahiptir. Bankacılık sistemi, tasarrufları değerlendirerek ekonomiye likidite sağlamakta, kredi imkânı sunarak işletmelerin büyümesini ve bireylerin ihtiyaçlarını karşılamayı desteklemektedir. Katılım bankacılığı, özelde İslam dünyasında genelde ise tüm dünyada giderek ilgi gören ve finans sektöründeki payı giderek artış göstermektedir. Dolayısıyla katılım bankalarının cazip yönlerinin ve farklı yönlerinin hedef kitleye doğru aktarılması ve toplum tarafından geri dönüşlerinin doğru değerlendirilmesi gerekmektedir. Yapılan taramalar sonucunda bu konu ile ilgili yurt içinde yapılan araştırmaların çok sınırlı olduğu ve toplum tarafından bilinirliğinin ve farkındalığının yetersiz olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Bu araştırma katılım bankacılığı ile ilgili farkındalığın arttırılmasına katkı sağlaması önemli çıktıları arasında yer almaktadır.
Araştırmada eğitim örgütleri çalışanlarının katılım bankacılığı faaliyetlerine bakış açılarının genel algı, hizmet kalitesi algısı ve finansal algı boyutlarında tespit edilmesi, ikinci olarak; genel algı boyutunun, hizmet kalitesi algısı ve finansal algı boyutu üzerinde etkisinin olup olmadığı ortaya konulması, üçüncü olarak; genel algı, hizmet kalitesi algısı ve finansal algı arasındaki ilişkinin tespit edilmesi amaçlanmıştır. Araştırma verileri anket yöntemi ile elde edilmiştir. Anket formu bu araştırma kapsamında hazırlanmış olup pilot çalışma ile ölçeğin geçerlilik ve güvenirliliği tespit edilmiştir. Anket formu demografik değişkenler, genel algı boyutu, hizmet kalitesi algısı boyutu ve finansal algı boyutu olmak üzere dört bölümden oluşmaktadır. Araştırma verileri Bingöl il sınırları içinde görev yapan 395 öğretmenden kolayda örneklem yöntemi ile elde edilmiştir.
Araştırma kapsamında yapılan analizler neticesinde genel algı boyutunun, hizmet kalitesi algısı ve finansal algı boyutu üzerinde pozitif yönde anlamlı bir etkisinin olduğu tespit edilmiştir. Genel algı boyutu, hizmet kalitesi algısı ve finansal algı boyutları arasında pozitif yönde anlamlı bir ilişki olduğu tespit edilmiştir. ABSTRACT:
Given the complexity in the global economy, a strong banking system and financial infrastructure is vital for the sustainable growth and stability of the economy. The banking system provides liquidity to the economy by utilizing savings and supports the growth of businesses and meeting the needs of individuals by providing credit opportunities. Participation banking is attracting increasing attention in the Islamic world in particular and in the whole world in general, and its share in the financial sector is gradually increasing. Therefore, the attractive aspects and different aspects of participation banks must be conveyed to the target audience and their feedback must be evaluated correctly by the society. As a result of the scans carried out, it was concluded that the research conducted on this subject in the country is very limited and the public recognition and awareness is insufficient. One of the important outcomes of this research is that it contributes to increasing awareness about participation banking.
In the research, the perspectives of the employees of educational organizations on participation banking activities were determined in terms of general perception, service quality perception and financial perception. Secondly; To reveal whether the general perception dimension has an effect on the service quality perception and financial perception dimension, thirdly; It was aimed to determine the relationship between general perception, service quality perception and financial perception. Research data was obtained by survey method. The survey form was prepared within the scope of this research, and the validity and reliability of the scale was determined through a pilot study. The survey form consists of four parts: demographic variables, general perception dimension, service quality perception dimension and financial perception dimension. Research data was obtained by convenience sampling method from 395 teachers working within the borders of Bingöl province.
As a result of the analyzes conducted within the scope of the research, it was determined that the general perception dimension had a positive and significant effect on the service quality perception and financial perception dimension. It has been determined that there is a positive significant relationship between the general perception dimension, service quality perception and financial perception dimensions.
Koleksiyonlar
DSpace@BİNGÖL by Bingöl University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..