Show simple item record

dc.contributor.advisorProf. Dr. Sait PATIRen_US
dc.contributor.authorZRARI, Kamaran Taher Hamza
dc.date.accessioned2024-06-28T12:11:45Z
dc.date.available2024-06-28T12:11:45Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttp://acikerisim.bingol.edu.tr/handle/20.500.12898/5672
dc.description.abstractABSTRACT: During the past decade, there have been a variety of significant developments. Some of these developments are implemented in customized service to develop customer relationship. Customized service is actually crucial in retail markets. Marketing managers can develop long-term and pleasant relationships with customers if they can detect and predict changes in customer behavior. In the dynamic retail market, understanding changes in customer behavior can help managers to establish effective promotion campaigns. This study integrates customer behavioral variables, demographic variables, and transaction database to establish a method of changes in customer behavior. For change patterns, two extended measures of similarity and unexpectedness are designed to analyze the degree of resemblance between patterns at different time periods. The proposed approach for changes in customer behavior can assist managers in developing better marketing strategies.en_US
dc.description.abstractÖZET: Son on yılda, very tekniklerinde çeşitli önemli gelişmeler olmuştur. Bu gelişmelerden bazıları müşteri ilişkilerini geliştirmek için özelleştirilmiş hizmetlerde uygulanmaktadır. Özel hizmet, perakende pazarlarında çok önemlidir. Pazarlama yöneticileri, müşteri davranışlarındaki değişiklikleri tespi tedip öngörebilecekleri takdirde müşterilerle uzun vadeli ve hoş ilişkiler geliştirebilirler. Dinamik perakende pazarında, müşteri davranışındaki değişikliklerin anlaşılması, yöneticilerin etkili promosyon kampanyaları oluşturmasına yardımcı olabilir. Bu çalışma, müşteri davranışındaki değişikliklerinin bir yöntemini oluşturmak için müşteri davranış değişkenlerini, demografik değişkenleri ve işlem very tabanını tamamlar. Değişim kalıpları için, farklı zaman dilimlerinde kalıplararasındaki benzerlik derecesini analiz etmek için iki genişletilmiş benzerlik ve beklenmedik ölçüt tasarlanmıştır. Müşteri davranışındaki değişiklikleri için önerilen yaklaşım, yöneticilere daha iyi pazarlama stratejileri geliştirmelerinde yardımcı olabilir.en_US
dc.language.isoEnglishen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectAssociation rules, Retailing, Customer behavior, Change patterns.en_US
dc.subjectDernek kuralları, Perakende, Müşteri Tutumu.en_US
dc.titleCustomers Purchasing Behaviours Effects Of Service Qualityen_US
dc.title.alternativeServis Kalitesinin Müşterilerin Satın alma Davranışlarına Etkisien_US
dc.typeMaster's Thesisen_US
dc.contributor.departmentBusiness Administrationen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record