Üniversite Öğrencilerinin Spora Yönelik Tutumları ile Yaşam Kalitesi ve Akademik Motivasyon Düzeyleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
Abstract
ÖZET
Araştırmanın amacı Bingöl Üniversitesi Spor Bilimleri Fakültesinde okuyan öğrencilerin spora yönelik tutumları, yaşam kalitesi ve akademik motivasyon düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesidir. Araştırmanın evrenini 2021-2022 akademik yılında Bingöl Üniversitesi Spor Bilimleri Fakültesinde öğrenim gören 780 öğrenci oluşturmuştur. Örneklem grubunu ise tesadüfü yöntemle seçilen 500 kişi oluşturmuştur. Araştırmada veri toplama araçları olarak; Spora yönelik tutum ölçeği, Yaşam kalitesi ölçeği ve Akademik motivasyon ölçeği kullanılmıştır. Verilerin analizinde IBM SPSS (Statistical Package for the Social Sciences) 22 istatistik paket programı kullanılmıştır. Elde edilen verilerin normal dağılım gösterdiği tespit edilmiştir. İkili karşılaştırmalarda bağımsız gruplarda t testi kullanılır iken, çoklu karşılaştırmalarda tek yönlü varyans analizi (ANOVA) ve oluşan farklılıkların tespitinde ise LSD (Least Significant Difference) testinden faydalanılmıştır. Ölçeklerden elde edilen verilerin ilişkisini ortaya çıkarmak için Pearson Momentler Çarpımı Korelasyon Analizi uygulanmıştır. p<0.05 değeri anlamlı kabul edilmiştir. Sonuç olarak; yaşam kalitesi ve akademik motivasyon ile spora yönelik tutum kavramları arasında orta düzeyde anlamlı bir ilişki gösterdiğini ifade edebiliriz. ABSTRACT
The aim of our research is to examine the attitudes of students at Bingöl University Faculty of Sports Sciences towards sports, their quality of life and academic motivation. The population of the research was comprised of 780 students studying at Bingöl University Faculty of Sports Sciences in the 2021-2022 academic year. The increase in the sample was made up of 500 people selected. As data collection tools in the research; Attitude scale towards sports, Quality of life scale and Academic motivation scale were used. IBM SPSS (Statistical Package for the Social Sciences) 22 statistical package program was used in the analysis of the data. The normal distribution of the data obtained was determined. While t-test was used for independent groups in pairwise comparisons, one-way analysis of variance (ANOVA) was used in multiple comparisons, and LSD (Least Significant Difference) test was used to detect differences. Pearson Clash of Moments Correlation Analysis was started to reveal the relationship of the data obtained from the scales. A value of p<0.05 was accepted. In conclusion; We can state that it shows a moderately significant relationship between the concepts of quality of life, academic motivation and attitudes towards sports.
Collections
DSpace@BİNGÖL by Bingöl University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..