• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace Ana Sayfası
  • 2.Enstitüler / Institutes
  • Fen Bilimleri Enstitüsü
  • Toprak Bilimi ve Bitki Besleme
  • Öğe Göster
  •   DSpace Ana Sayfası
  • 2.Enstitüler / Institutes
  • Fen Bilimleri Enstitüsü
  • Toprak Bilimi ve Bitki Besleme
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

BİNGÖL İLİNİ DİYARBAKIR ELAZIĞ ÇEVRE İLLERİNE BAĞLAYAN KARAYOLU KENARINDAKİ TARIM TOPRAKLARINDA MOTORLU TAŞITLARDAN KAYNAKLANAN AĞIR METAL KİRLİLİĞİ

Thumbnail
Göster/Aç
SADULLAH ERDOĞAN YL TEZİ.pdf (1007.Kb)
Tarih
2017
Yazar
ERDOĞAN, SADULLAH
Üst veri
Tüm öğe kaydını göster
Özet
ÖZET Çalışmanın amacı, Bingöl-Elazığ ve Bingöl-Diyarbakır karayolu güzergâhındaki topraklarda trafik kaynaklı ağır metal kirliliğinin boyutlarını belirlemek, topraktaki ağır metal miktarının kara yoluna olan mesafeye bağlı olarak değişimini ortaya koyabilmektir. Bu amaçla karayolunun sağ ve sol tarafından 2’şer km’lik 5 farklı noktadan 0, 2, 15 ve 40 m uzaklıklarla 0-15 cm derinlikten dört tekrarlamalı olarak toplam 80 toprak örneği alınmıştır. Sonuç olarak, toprakların ortalama ağır metal içerikleri, kurşun (Pb), kadmiyum (Cd), nikel (Ni), krom (Cr) ve bakır (Cu)’dır. Elde edilen sonuçlar değerlendirildiğinde Pb, Cd, Ni, Cr ve Cu için tüm ağır metallerin konsantrasyonları topraklarda izin verilebilir sınır değerlerine yaklaşamamalarına rağmen, mesafeye bağlı olarak karayolundan uzaklaştıkça ağır metal konsantrasyonlarının azaldığı görülmüştür. Bu durum çalışma alanındaki topraklarda gözlenen ağır metal birikiminin trafik kökenli olduğunu düşündürmektedir.
 
ABSTRACT The purpose of the study is to determine the dimensions of traffic-sourced heavy metal pollution in the soil of Bingöl-Elazığ and Bingöl-Diyarbakır highway routes and to be able to reveal the distance of the heavy metal amount in the soil with the distance from the land route. For this purpose, a total of 80 soil samples were taken from the both sides of the highway and 5 different spots of 2 kilometers distance at 0, 2, 15 and 40 m distances with four repetitions from 0-15 cm depth. As a result, the average heavy metal contents of soils, lead (Pb), cadmium (Cd), nickel (Ni), chromium (Cr) and copper (Cu). Though concentrations in the soil did not approach the permissible limit values, it was observed that as the distance moved away from the highway, heavy metal concentrations decreased. This suggests that the heavy metal accumulation observed in the soil in the working area is of traffic origin.
 
Bağlantı
http://acikerisim.bingol.edu.tr/handle/20.500.12898/5410
Koleksiyonlar
  • Toprak Bilimi ve Bitki Besleme [26]





Creative Commons License
DSpace@BİNGÖL by Bingöl University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
Atmire NV
 

 



| Politika | Rehber | İletişim |

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreBy TypeBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreBy Type

Hesabım

GirişKayıt

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
Atmire NV