ÜMMÜ’L-FAZL’IN HADİS İLMİNDEKİ YERİ
Abstract
ÖZET
Tezin Başlığı: Ümmü’l-Fazl’ın Hadis İlmindeki Yeri
Tezin Yazarı: Semra YÜKSEL
Danışman: Prof. Dr. Nusrettin BOLELLİ
Anabilim Dalı: Temel İslam Bilimleri
Bilim Dalı: Hadis
Kabul Tarihi:
Sayfa Sayısı : … (ön kısım) + … (tez) + … (ekler)
Ashâb İslamiyet’i, Kur’ân’ın emirlerinden ve Hz. Peygamber’in sünnetinden oluşmuş bir bütün olarak tanımıştır. Peygamberimizin vefatından sonra İslâmiyet, Kur’ân ve sünnetin belirttiği esaslar ışığında anlaşılmış ve bu şekilde uygulanmaya çalışılmıştır. Bu çerçevede Müslümanların Hz. Peygamber’in sünnetini öğrenme hususundaki istekleri, çabaları ve başvurdukları metodlar hakkında malumat sahibi olmak önem arz etmektedir. Ashâp, Hz.Muhammed’den öğrendikleri rivâyetleri korumak amacıyla hıfz etmeye çalışmış, manası ve lafzına sadık kalarak sonraki nesle aktarmış, bu rivâyetleri tahsil eden tabiîn sonrası nesiller de hadislerin günümüze güvenli bir şekilde gelmesine katkı sunmuşlardır.
Gayemiz, rivâyetlerin sağlıklı bir şekilde gelmesini amaç edinen muhaddislerin çaba ve çalışma metodları hakkında bilgi sahibi olmak ve dağınık halde bulunan malumatları bir araya toplamaktır. Kadın sahâbî râvîlerinden olan Ümmü’l-Fazl’ın ilmî çabaları ve hadis rivâyetindeki metodları hedefimize ulaşmamız açısından bizlere yol gösterecektir.
Yapılan çalışma, sahâbe döneminde hadis ilmînin durumu hakkında bilgi sahibi olunması açısından önemlidir. ABSTRACT
Bingol Üniversity Institute of Social Sciences Abstract of Master’s Thesis
Title of the Thesis: The Place of Ummu’l-Fazl in the science of Hadith
Author : Semra YUKSEL
Supervisor : Prof. Dr. Nusrettin BOLELLI
Department : Hadith
Sub-field :
Date :
Ashab (friends of Prophet) recognized Islam as a whole composed of the Sunnah of the Prophet and the orders of Quran. After the death of the Prophet, Islam, while explaining the principles stated by the Qur'an and the Sunnah was understood and tried to be applied in this way. In this context, it is important to have knowledge about the wishes, efforts, and methods of learning the Sunnah of the Prophet of Muslims.
Ashab, aimed to preserve those who have learned from Hz. Muhammad (S.A.V.) are told that the narratives are preserved, they have worked in the care of sanitation, they have been transferred to the next generation by remaining true to their meaning and wording and that the hadiths that have collected these narratives have not become capable of presenting the present generation.
Our aim is in this study, to collect the scattered knowledge to have information of efforts and working methods of Muhaddis who aim to provide a healthy future of narrations.
From this point,
It is possible to talk about systematic methodology in the unexamined hadith field in the period in which Ummu’l-Fazl lived.
Collections
- Temel İslam Bilimleri [153]
DSpace@BİNGÖL by Bingöl University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..