Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorProf. Dr. Turgay ŞENGÜLen_US
dc.contributor.authorZEYBEK, SELVA
dc.date.accessioned2023-01-19T11:35:15Z
dc.date.available2023-01-19T11:35:15Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttp://acikerisim.bingol.edu.tr/handle/20.500.12898/5361
dc.description.abstractÖZET Bu çalışma, Diyarbakır Merkez ilçelerinde (Bağlar, Kayapınar, Yenişehir ve Sur) yaşayan tüketicilerin tavuk etiyle ilgili algılarının ve bu algıları etkileyen faktörlerin belirlenmesi amacıyla yapılmıştır. Çalışmada, Diyarbakır iline bağlı 4 merkez ilçeden (2018 yılında) toplam 281 tüketiciyle yapılan anket çalışmalarından elde edilen veriler kullanılmıştır. Çalışma sonuçlarına göre; tüketicilerin yarısından fazlasının sağlıklı beslenmek için tavuk etinin mutlaka tüketilmesi gerektiğine inandığı ve tavuk etini daha çok ekonomik olduğu için tükettikleri saptanmıştır. Tüketicilerin, özellikle yaş, eğitim durumu ve gelir seviyesine bağlı olarak piliç etine yönelik olumsuz açıklamalardan etkilendiği belirlenmiştir. Piliç etinin elde edilmesi aşamalarında bazı gerçek olmayan uygulamaların tüketicilerin algılarını etkilediği görülmüştür. Bu algı, tüketicileri daha sağlıklı olduğunu düşündükleri diğer etleri (özellikle kırmızı et) tüketmeye yönlendirmektedir. Anket yapılan tüketicilerin büyük bir kısmı, etlik piliç üretiminde, hormon, antibiyotik, GDO’lu katkı maddeleri ve bazı kanserojen özellikte olan maddelerin kullanıldığını ve bu durumu sağlık açısından sakıncalı olarak gördüklerini belirtmişlerdir. Bu algının değişmesinde, tavuk eti arz zincirinin daha şeffaf hale getirilmesi ile tüketicilerin yetiştirme, kesim ve dağıtım sürecinin nasıl işlediğini bilmesi etkili olabilir. Dolayısıyla, tüketicilerin bu ürünlere olan güveninin artması sağlanabilir. Sonuç olarak, etlik piliç endüstrisinde, pazarlama stratejileri belirlenirken, piliç eti talebinin sadece teknolojik ve ekonomik yönünün değil, sağlıklı ve güvenilir olması yönünün de dikkate alınmasının tüketici algıları üzerine olumlu etki yapacağı kanısına varılmıştır.en_US
dc.description.abstractABSTRACT This study was conducted to determine the perceptions about chicken meat and the factors affecting these perceptions of consumers living in Diyarbakır districts. In this study, cross-sectional data obtained from face-to-face survey conducted with 281 consumers were used in Bağlar, Kayapınar, Yenişehir and Sur districts of Diyarbakır province in 2018. Descriptive statistics, analysis of variance and chi-square test were used to determine the effects of socioeconomic and demographic factors affecting consumers' perceptions and preferences of chicken meat. According to the results of the study; The consumers are generally composed of male individuals who are university graduates in the 21-30 age group and who have a monthly income of 1500-2500 TL. It was found that more than half of the consumers believe that chicken meat must be consumed for a healthy diet and that they consume chicken meat only because it is economical. It has been concluded that individuals who have a certain age education level and income level are affected by problems in broiler production and want to consume other types of meat in terms of health. Most of the surveyed consumers stated that in broiler production, hormone, antibiotic, GMO additives and carcinogenic substances are used and this situation is harmful for health. As a result; In this context, while determining marketing strategies in the food industry, it is concluded that considering the technological and economic aspects of food demand and the healthy and reliable foodstuffs will have a positive effect on consumer perceptions. Furthermore, making the supply chain of chicken meat and products more transparent and knowing how the process of cultivation, slaughtering and distribution of consumers work can increase the confidence of consumers in these products.en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjecttesten_US
dc.subjectDiyarbakır, tavuk eti, tüketici algısı, pazarlama stratejisi.en_US
dc.subjecttest 2en_US
dc.subjectDiyarbakır, chicken meat, consumer perception, marketing strategies.en_US
dc.titleDİYARBAKIR İLÇELERİNDE YAŞAYAN TÜKETİCİLERİN TAVUK ETİ ALGILARI VE BU ALGILARI ETKİLEYEN FAKTÖRLER ÜZERİNDE BİR ARAŞTIRMAen_US
dc.title.alternativeTHE PERCEPTIONS OF CHICKEN MEAT AND RESEARCH ON THE FACTORS AFFECTING THE PERCEPTION OF THE CONSUMER LIVING IN DIYARBAKIR DISTRICTen_US
dc.typeMaster's Thesisen_US
dc.contributor.departmentAnimal Scienceen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster