• Türkçe
    • English
  • English 
    • Türkçe
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • 2.Enstitüler / Institutes
  • Sosyal Bilimler Enstitüsü
  • İşletme 
  • View Item
  •   DSpace Home
  • 2.Enstitüler / Institutes
  • Sosyal Bilimler Enstitüsü
  • İşletme 
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

The role of tourisim promotion to achieve competitve advantage

Thumbnail
View/Open
462047.pdf (1.694Mb)
Date
2017
Author
Mustafa, Munira Saeed
Metadata
Show full item record
Abstract
This research is about studying tourism marketability and its role in creating the competitive advantage for tourism organization. This study is field study on tourism organizations in the Sulaimani governorate in attempt to show the importance of understanding the elements of tourism marketability mix collectively especially the tourism marketability that makes the nature of the tourism service distinct, whereas the study was conducted on 4 and 5 star hotels. The study sample included 110 employees of those hotels with their employment ranks ranging from general manager, line manager, desk employees and hotel management employees. The questionnaire was the main tool in all of the data. Some personal interviews were also held to explain some articles. The answers were analyzed via the statistical (SPSS) program. The problem of the study is apparent in neglecting the majority of tourism facilities of the material environment in which the tourism product is presented. Tourism is looked at as an industry and a source of primary economical income in lots of countries all around the world, qualified and active thwart to this modern demonstration. Hotels should move towards adopting modern and renewable marketability cultures because it is an ideal way to improve the activities of the marketability tourism mix.
 
Bu araştırma turizm pazarlana bilirliğini ve turizm organizasyonunun rekabet avantajını oluşturmakla ilgilidir. Bu çalışma Süleymaniye valiliğindeki turizm teşkilatı ile ilgili saha araştırması olup turizm pazarlanabilirdik unsurlarının önemini göstermeye çalışmaktır. Özellikle turizm hizmetinin niteliğini belirgin hale getiren 4 ve 5 yıldızlı oteller üzerinde yürütülmüştür. Bu çalışmada, örneklem büyüklüğü (110) çalışan ve genel müdürden oluşmaktadır. Bunlara bir anket uygulanmıştır. Toplanan veriler istatistiksel (SPSS) programla analiz edilmiştir. Araştırma konusu, turizm ürününün sunulduğu maddi çevrenin turistik tesislerinin çoğunun yeteri kadar tanıtılmadığı, açıkça görülmektedir. Turizm, dünya çapında pek çok ülkede endüstri ve birincil ekonomik gelir kaynağı olarak görülüyor, nitelikli ve aktif bu modern gösteriye engel oluyor. Otel pazarlana bilirlik turizmi karışımının faaliyetlerini iyileştirmek için ideal bir yöntem olduğu için modern ve yenilenebilir pazarlana bilirlik kültürlerini benimseme yolunda ilerlemelidir.
 
URI
http://acikerisim.bingol.edu.tr/handle/20.500.12898/5304
Collections
  • İşletme  [98]





Creative Commons License
DSpace@BİNGÖL by Bingöl University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV
 

 



| Politika | Rehber | İletişim |

sherpa/romeo

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsBy TypeThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsBy Type

My Account

LoginRegister

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV