Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorPatır, Saiten_US
dc.contributor.authorOmar, Hewa Mohammed
dc.date.accessioned2022-01-18T10:59:54Z
dc.date.available2022-01-18T10:59:54Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttp://acikerisim.bingol.edu.tr/handle/20.500.12898/5303
dc.description.abstractThe core objective of this study is to find the correlation between quality standards in higher education and competitive advantage among academic staff in three universities in Iraqi Kurdistan. The study aims to determine the relationship between quality standards in high education as independent variables and competitive advantage as a dependent variable. The empirical part of this research is conducted by using the quantitative approach. The data were collected through a structured questionnaire. The questionnaires were distributed randomly academic staff between three university, (UHD, ISHIK, and AUK) in north of Iraq. A total of 126 completed questionnaires were collected. Pearson's correlation and multiple regression analysis were adopted in the analysis. The analysis was carried out via Statistical Package for Social Science (SPSS). The Pearson correlation value is 0.743 which indicates a strong positive relationship between Independent and dependent variables. Likewise, the Sig. (2-Tailed) value is 0.000, which is less than 0.05. Therefore, we can conclude that there is a statistically significant relationship between Independent and dependent variables, All the correlations are positive and significant (p < 0.05). This illustrates that all variables are related rather cohesively.en_US
dc.description.abstractBu çalışmanın temel amacı, Irak Kürdistanı'ndaki üniversitelerin akademik personeli arasında yükseköğretimdeki kalite standartları ile rekabet avantajı arasındaki korelasyonun bulunmasıdır. Çalışma, yükseköğrenimde kalite standartları ile bağımsız değişkenler arasındaki ilişkiyi ve bağımlı değişken olarak rekabet avantajı arasındaki ilişkiyi belirlemeyi amaçlamaktadır. Bu araştırmanın ampirik kısmı niceliksel yaklaşımla yürütülmektedir. Veriler yapılandırılmış bir anket yoluyla toplanmıştır. Anketler, Irak'ın kuzeyinde üç üniversite (UHD, ISHIK ve AUK) arasında rastgele bir akademik personel dağıtıldı. Toplam 126 anket formu toplandı. Analizde Pearson korelasyon ve çoklu regresyon analizi yapılmıştır. Analiz, İstatistik Sosyal Bilim Paketi (SPSS) aracılığıyla gerçekleştirildi. Bağımsız değişkenler ile bağımlı değişkenler arasında güçlü bir pozitif ilişki olduğunu gösteren Pearson korelasyon değeri 0.743'tür. Aynı şekilde, Sig. (2-Kuyruklu) değeri 0.000, ki bu 0.05'den düşüktür. Bağımsız değişkenler ile bağımlı değişkenler arasında istatistiksel olarak anlamlı bir ilişki olduğu, tüm korelasyonların pozitif ve anlamlı olduğu sonucuna varıldı (p <0.05). Bu, tüm değişkenlerin tutarlı bir şekilde ilişkili olduğunu göstermektedir.en_US
dc.language.isoEnglishen_US
dc.publisherBingol University, Institute of Social Scienceen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectQuality concepten_US
dc.subjectQuality standard in higher educationen_US
dc.subjectCompetitive advantageen_US
dc.subjectKalite Kavramıen_US
dc.subjectYükseköğretimde Kalite Standardıen_US
dc.subjectRekabet Üstünlüğüen_US
dc.titleQuality standards of high education and its contribution to achieve competitive advantageen_US
dc.title.alternativeYükseköğretimde kalite standartları nın rekabet avantajını başarmada katkısıen_US
dc.typeMaster's Thesisen_US
dc.contributor.departmentBusiness Administrationen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster