Electronic government and its role in administrative development applied study on the directorate general of education in Arbil
Abstract
The study is summarized clarifying the concept of Electronic Government, providing a vision to facilitate multiple services for citizens, and reducing administrative bureaucracy in multiple administrative levels to obtain a specific service, thus reducing the steps to obtain this service, Ensuring easy and easy access to information and services, simplifying work procedures and reducing costs through the integration of similar systems, eliminating what may be repeated, and supporting the implementation of other works. Many developing countries lack the administrative organization that is capable of reversing local public opinion. But does not have the transparency required for accountability and accountability. Most of them rely heavily on bureaucratic organizations in the making and implementation of public policies without the presence of active participation or social control. It also aims to develop a proposed framework for the implementation of Electronic Government in the Directorate General of Education in Arbil. The study population may be from the different administrative levels in the Directorate General of Education, with a total of 140 employees. The researcher used a 60-paragraph questionnaire as a tool for study and a descriptive analytical approach to achieve the objectives of the study. This study showed that the application of Electronic Government has a significant impact on administrative development. In addition, the results revealed that the Directorate faced major obstacles, including the low level of staff training, the inadequate organizational structure of the Directorate and the lack of human resources. The study recommended that the Directorate General of Education must provide Internet service to all departments and departments of the branch and provide the human cadres of the necessary administrative and technical as well as the provision of financial funds and the necessary financial resources to implement the application of Electronic Government and restructuring the Directorate researched in order to meet the requirements of change and in line with the application of Electronic Government and gradation In the use of Electronic Government, whether between the administrative units within the Directorate or the Department of Investigation and the external perimeter. The study included four chapters, the first chapter discusses the theoretical aspects, such as the introduction and Electronic Government, its definition, its dimensions, objectives, the stages of the traditional system's transition to the electronic system, the phases of Electronic Government application, the importance, benefits and obstacles of Electronic Government, and the reasons for the transition to Electronic Government. Chapter two consists with (administrative development, definition, dimensions, objectives, elements, constraints, characteristics, reasons for administrative development, stages of administrative development process, and success factors for management development strategies. Chapter Three deals withh (Introduction to the study, the problem of the study, the study questions, the importance of the study, the objectives of the study and the limits of the study, the model of the study, the hypotheses of the study), As well as the statistical methods used and the validity of the questionnaire. As for the chapter four, it dealt with the analysis and discussion of the findings and the most important (recommendations and conclusions). Bilindiği üzere gelişmekte olan birçok ülke yerel kamuoyunu tersine çevirebilecek idari örgütlenmeden yoksundur. Çalışmamız, elektronik hükümet kavramının açıklığa kavuşturulması, vatandaşlara yönelik çoklu hizmetlerin kolaylaştırılması ve belirli bir hizmetin elde edilmesi için idari bürokrasinin azaltılması ve böylece bu hizmetin elde edilmesi için gerekli adımların atılmasını ve hizmetlere kolay erişimin sağlanmasını özetlemektedir. Bilgi ve hizmetlerin basitleştirilmesi, iş prosedürlerinin daha kullanılır hale getirilmesi ve benzer sistemlerin entegrasyonu yoluyla maliyetlerin azaltılması bu çalışmanın ana şemasını oluşturmaktadır. Bu çalışmada anket ve analizlerimizi Erbil Eğitim Genel Müdürlüğü Elektronik Hükümeti'nde gerçekleştirdik ve sonuçlarını rapor halinde sunduk. Çalışma grubu, Eğitim Genel Müdürlüğü'nün farklı idari düzeylerinden toplam 140 kişiden oluşmaktadır. Analitik bir yaklaşımlan hazırladığımız 60 soru ile anketimizi gerçekleştirdik. Çalışmamızda Erbil Eğitim Genel Müdürlüğünün yönetimsel yapısı, kişisel eğitimin seviyesi, örgütlenme yönü ve insan kaynakları gibi önemli hususlar üzerinde durduk. Çalışma dört bölümden oluşmaktadır. İlk bölümde giriş ve elektronik hükümet tanımı, boyutları, amaçları, geleneksel sistemden elektronik sisteme geçiş aşamaları, Elektronik Hükümet uygulamasının aşamaları ve teorik yönleri ele alındı. Elektronik Hükümetin önemi, faydaları ve engelleri ve Elektronik Hükümete geçiş nedenleri de bu bölümde irdelendi. İkinci bölümde, yönetimsel gelişim, tanımı, boyutlar, hedefler, unsurlar, kısıtlılıklar, özellikler, yönetimsel gelişmenin nedenleri, yönetimsel gelişim sürecinin aşamaları ve yönetim geliştirme stratejileri için başarı faktörler ele alındı. Üçüncü bölümde, çalışmaya giriş, çalışma sorunu, çalışma soruları, çalışmanın önemi, çalışmanın amaçları ve çalışmanın sınırları, çalışmanın modeli, çalışmanın varsayımları verildi ayrıca kullanılan istatistik yöntemler sunuldu. Dördüncü bölümde, bulguların analiz edildi ve bu bulgular üzerinde tartışma geliştirildi. Ayrıca bu bölümde öneriler ve sonuçlar da verildi.
Collections
- İşletme [95]
DSpace@BİNGÖL by Bingöl University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..