Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorErdoğan, Muammeren_US
dc.contributor.authorMohammed, ShukriI Nori Mohammed
dc.date.accessioned2021-08-19T11:03:36Z
dc.date.available2021-08-19T11:03:36Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttp://acikerisim.bingol.edu.tr/handle/20.500.12898/5222
dc.description.abstractThe aim of this research is a determine the role of brand (independent variable) in increasing market share (dependent variable) for companies in Duhok city. This research emphasizes on a number of dimensions within independent variables that have influence to increase market share which are; brand awareness, brand image, brand loyalty, and brand personality. The researcher aim to find and examine the impact of these independent variables separately and totally to increase market share. Data of the study include of primary and secondary data; Secondary data have collected form the books, master thesis and doctora dissertation, and articles of journals. The researcher has used questionnaire for collecting primary data, the research questionnaire has distributed on 160 individuals in the Mazi Plus Mall in Duhok city. From those 160 questionnaires, the researcher has used 112 questionnaires as a sample of the study and primary data have entered in the program Statistical Package for Social Sciences version 18.0 (SPSS V. 18) to find the results of the study. The results of the study confirmed that there is a significance relationship between Brand (independent variable) and Market Share (dependent variable), also the results confirmed that Brand Awareness, Brand Image, Brand Loyalty and Brand Personality (independent variables) have a positive influence to increase market share.en_US
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, Duhok şehrinde şirketler için artan pazar payı (bağımlı değişken) için markanın (bağımsız değişken) rolünü belirlemektir. Bu araştırma, pazar payını artıracak etkileri olan bağımsız değişkenlerdeki bazı boyutları vurgulamaktadır; Marka bilinirliği, marka imajı, marka sadakati ve marka kişilik. Araştırmacı, bu bağımsız değişkenlerin etkisini ayrı ayrı ve tamamen pazar payını artırmak için bulmayı ve incelemeyi amaçlamaktadır. Çalışmanın verileri birincil ve ikincil verileri içermektedir; İkincil veriler, kitaplardan, yüksek lisans ve doktora tezlerinden ve dergilerin makalelerinden toplanmıştır. Araştırmacı, birincil verileri toplamak için anket kullandı; araştırma anketi, Duhok şehrindeki Mazi Plus Alışveriş Merkezi'ndeki 160 kişiye dağıtıldı. Bu 160 anketten, araştırmacı 112 anketi çalışmanın bir örneği olarak kullanmış ve çalışmanın sonuçlarını bulmak için Sosyal Bilimler İçin İstatistik Paketi 18.0 (SPSS V.18) programına birincil veriler girmiştir. Çalışmanın sonuçları Marka (bağımsız değişken) ile Pazar Payı (bağımlı değişken) arasında anlamlı bir ilişki olduğunun doğrulanması ve ayrıca Pazar payını arttırmak Marka Bilinci, Marka İmajı, Marka Sadakati ve Marka Kişiliği'nin (bağımsız değişkenler) olumlu bir etkisinin olduğunu doğrulamıştır.en_US
dc.language.isoEnglishen_US
dc.publisherBingol University, Institute of Social Sciencesen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectBranden_US
dc.subjectBrand Awarenessen_US
dc.subjectBrand Imageen_US
dc.subjectBrand Loyaltyen_US
dc.subjectBrand Personalityen_US
dc.subjectMarket Shareen_US
dc.subjectMarkaen_US
dc.subjectMarka Bilincien_US
dc.subjectMarka Görüntüsüen_US
dc.subjectMarka Sadakatien_US
dc.subjectMarka Kişiliğien_US
dc.subjectPazar Payıen_US
dc.titleThe role of brand in increasing market shareen_US
dc.title.alternativePazar payını artırmada markanın rolüen_US
dc.typeMaster's Thesisen_US
dc.contributor.departmentBusiness Administrationen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster