dc.contributor.advisor | Patır, Sait | en_US |
dc.contributor.author | Bazeed, Sameer Mohammed Salih | |
dc.date.accessioned | 2021-08-19T10:34:21Z | |
dc.date.available | 2021-08-19T10:34:21Z | |
dc.date.issued | 2017 | |
dc.identifier.uri | http://acikerisim.bingol.edu.tr/handle/20.500.12898/5220 | |
dc.description.abstract | This study reveals the extent to which 'Leadership of the University has a transformational leadership style and its effect on the quality of education' in terms of teacher satisfaction. In order to achieve the objectives of the study, the researcher designed a questionnaire consisting of 66 words to gather information from the study sample; 150 surveys were distributed and 126 valid surveys were left. The Social Science (Spss) statistical package was used to analyze and analyze hypotheses. According to the main result of the research; The level of satisfaction of the teachers was higher than that of the teachers. In addition, the study offers many suggestions, the most important of which are the continuation of the university to confirm its commitments and the continuous development of the qualifications training. | en_US |
dc.description.abstract | Bu çalışma, Öğretmenin memnuniyeti konusunda 'Üniversite Liderlerinin dönüşümsel liderlik tarzı ve eğitim kalitesi üzerindeki etkisi ne derece' olduğunu ortaya koymaktadır. Çalışmanın amaçlarını gerçekleştirmek için, Araştırmacı, çalışma örneğinden bilgi toplamak için 66 ifadeden oluşan bir anket tasarladı; 150 anket dağıtıldı ve geriye 126 geçerli anket kaldı. Hipotezleri analiz etmek ve incelemek için Sosyal Bilimler (Spss) istatistik paketi kullanılmıştır. Araştırmanın ana sonucuna göre; Öğretmenlerin memnuniyet düzeyi artıkça yüksek düzeyde eğitim kalitesi elde edildi. Ayrıca, çalışma birçok öneri sunmakta ve bunların en önemlileri, taahhütlerini teyit etmek için üniversitenin devam ettirilmesi ve kalifiyenin eğitiminin sürekli geliştirilmesi olmaktadır. | en_US |
dc.language.iso | English | en_US |
dc.publisher | Bingol University, Institute of Social Sciences | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Dönüşümcü liderlik | en_US |
dc.subject | Transformational leadership | en_US |
dc.subject | Eğitim kalitesi | en_US |
dc.subject | Education quality | en_US |
dc.subject | Kalite | en_US |
dc.subject | Quality | en_US |
dc.subject | Kalite değişimi | en_US |
dc.subject | Quality change | en_US |
dc.subject | Liderler | en_US |
dc.subject | Leaders | en_US |
dc.subject | Liderlik modelleri | en_US |
dc.subject | Leadership models | en_US |
dc.subject | Üniversite yönetimi | en_US |
dc.subject | University management | en_US |
dc.subject | Üniversiteler | en_US |
dc.subject | Universities | en_US |
dc.title | How much the extent that practice by university leaders for transformational leadership style and its impacts on the quality of education | en_US |
dc.title.alternative | Üniversite liderlerinin dönüşümsel liderlik tarzı için ne kadar uygulandığı ve bunun eğitim kalitesi üzerindeki etkisi | en_US |
dc.type | Master's Thesis | en_US |
dc.contributor.department | Business Administration | en_US |