Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorErdoğan, Muammeren_US
dc.contributor.authorHamad, Hazhar Sherzad Hamad
dc.date.accessioned2021-08-05T07:24:37Z
dc.date.available2021-08-05T07:24:37Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttp://acikerisim.bingol.edu.tr/handle/20.500.12898/5162
dc.description.abstractThe present study is carried out to examine the role of strategic planning in the success of the promotional process. So, the study selected commercial banks in Erbil city. The survey questionnaire is used as an instrument for data collection and managed on 24 commercial banks as a study population, and the samples distributed to (128) individuals of senior managers, middle managers and administrative staffs, who willingly contributed to the survey by responding to the questionnaire statements. The independent variable is strategic planning, and the dependent is a promotional process, nevertheless the study problem identifies by examining some evaluations, dedicated to the effect and relationships between strategic planning and promotional process. Consequently, a conceptual model prearranged, then formulated some hypotheses, hence data analysis was made to make sure that the hypotheses are accepted or may not, through using SPSS v24. Though the findings revealed that positive and significant relationship occurs between strategic planning and promotional process. Based on the findings, particularly the regression analyses it was determined that strategic planning is necessary to the success of the promotional process of commercial banks operating in the city of Erbilen_US
dc.description.abstractBu çalışmada, promosyon yönteminin başarısında stratejik planlamanın rolü ele alınarak test edildi. Bununla ilgili olarak Erbil kentindeki ticari bankalar seçildi. Bunun için veri toplamak üzere 24 ticari bankadan oluşan bir çalışma popülasyonu oluşturulmuş ve gönüllü olarak üst düzey ve orta düzey yöneticiler ile idari personele anket formları dağıtılmış olup bunlardan 128 araştırma anketi geçerli sayılmıştır. Bağımsız değişken stratejik planlama, bağımlı değişken ise promosyon yöntemidir. Bununla birlikte, stratejik planlama ile promosyon yöntemi arasındaki ilişki ve birbirine etkisiyle ilgili sorun, bazı değerlendirmelerin incelenmesini gerktirmektedir. Sonuç olarak, önceden tasarlanmış kavramsal bir model, sonra formüle edilmiş bazı hipotezlerin ardından SPSS v24 kullanılarak hipotezlerin kabul edilip edilmeyeceğinden emin olmak üzere veri analizi yapıldı. Aslında bulgular, stratejik planlama ile promosyon yöntemi arasında pozitif ve anlamlı bir ilişkinin bulunduğunu ortaya koymuştur. Bulgulara özellikle de regresyon analizlerine dayanarak, Erbil kentinde faaliyet gösteren ticari bankaların promosyon yönteminin başarısı için stratejik planlamanın gerekli olduğu belirlenmiştir.en_US
dc.language.isoEnglishen_US
dc.publisherBingol University, Institute of Social Sciencesen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectStrategic Planningen_US
dc.subjectEnvironment Analysisen_US
dc.subjectPromotionen_US
dc.subjectAdvertisementen_US
dc.subjectPersonal Sellingen_US
dc.subjectSales Promotionen_US
dc.subjectPublic Relationsen_US
dc.subjectPublishingen_US
dc.subjectStratejik Planlamaen_US
dc.subjectPromosyonen_US
dc.subjectReklamen_US
dc.subjectKişisel Satışen_US
dc.subjectSatış Promosyonuen_US
dc.subjectHalkla İlişkileren_US
dc.subjectYayıncılıken_US
dc.subjectÇevre Analizien_US
dc.titleThe role of strategic planning in the success of the promotional process of the commercial banks in Erbil cityen_US
dc.title.alternativeErbil şehrindeki ticari bankaların promosyon yönteminin başarısında stratejik planlamanın rolüen_US
dc.typeMaster's Thesisen_US
dc.contributor.departmentBusiness Administrationen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster