Show simple item record

dc.contributor.advisorBağış, Bilalen_US
dc.contributor.authorBarut, Muhammet Naif
dc.date.accessioned2021-08-05T06:53:29Z
dc.date.available2021-08-05T06:53:29Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttp://acikerisim.bingol.edu.tr/handle/20.500.12898/5159
dc.description.abstractYenilik ve tüketici kavramları, günümüz işletmelerinin en önemli unsurları haline gelmiştir. Sürekli değişen ve gelişen dünyada, teknoloji, bilgi ve iletişim çağında, tüketicileri ikna etmek ve tüketici ihtiyaçlarına ulaşmak günden güne zorlaşmaktadır. Yaşanan bu değişimler, işletmeler açısından birçok sorunu da beraberinde getirmiştir. Organizasyonların, amaçlarına ulaşması ve varlıklarının devamlılığını sağlayabilmeleri için her geçen gün hızla değişen çevrelerine ve koşullara uyum sağlaması zorunluluk haline gelmiştir. İşletmeler çevrelerinde gerçekleşen bu değişimleri öngörüp, bu değişimlere ayak uydurmayı başarabilirlerse, içinde yer aldıkları çevrenin baş aktörlerinden biri olacaklardır. Bu noktada yenilik olgusu, tüketiciyi kazanmak ve sonrasında elde tutmak adına, en dikkat çekici ve işlevsel konuma yerleşmiştir. Bu nedenle, yenilik ve tüketici olgusuna yeni bakış açıları getirilmek istenmektedir. Bu çalışmada, en önemli unsurlardan biri olan yeniliğin, tüketici satın alma davranışlarına etkisi incelenmiştir. Çalışmada; yenilik, satın almayı etkileyen faktörler, satın alma süreci ve yeniliğin satın almaya etkisi hakkında bilgiler verildikten sonra, ankete dayalı bir araştırma uygulanmıştır. Araştırma sonucunda, tüketicinin algısındaki yenilik olgusunun satın alma davranışlarına etki ettiği ve bu etkiyi tüm unsurlarıyla sağladığı tespit edilmiştir.en_US
dc.description.abstractThe 'innovation' and 'consumer' concepts have turned into the most important values of today's businesses. In today's constantly changing and developing world, the age of technology, information and communication, persuading consumers and reaching consumer needs is getting harder day by day. These changes have meanwhile brought in many problems in terms of businesses. It has also become a necessity to adapt to the rapidly changing environments and conditions with each passing day, so that the organizations can reach their aims and ensure sustainability. If they anticipate these changes in the business circles on time and keep up with these changes, they could potentially be one of the main actors in their circle. At this point, the phenomenon of 'innovation' has established itself as the most remarkable and functional value in order to win the consumers and retain them afterwards. That is why, new perspectives are required to be introduced into the 'innovation' and 'consumer' concepts. In this study, we examine the effect of innovation, one of the most important factors in this context, on consumer buying behaviors. A research based on a survey is implemented here, after giving information about innovation, the factors affecting purchases, the purchasing process and the effects of innovation on the purchasing process. As a result, it has been determined that the consumer's perception of innovation does indeed affect the purchasing behavior of the consumers.en_US
dc.language.isoTurkishen_US
dc.publisherBingol University, Institute of Social Sciencesen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectTüketicien_US
dc.subjectYeniliken_US
dc.subjectSatın Almaen_US
dc.subjectTüketimen_US
dc.subjectDeğişimen_US
dc.subjectConsumeren_US
dc.subjectInnovationen_US
dc.subjectPurchaseen_US
dc.subjectConsumptionen_US
dc.subjectChangeen_US
dc.titleYeniliğin tüketicilerin satın alma davranışı üzerindeki etkisinin belirlenmesine yönelik ampirik bir çalışmaen_US
dc.title.alternativeAn empirical study to reveal the effect of innovation on consumer's purchasing behavioren_US
dc.typeMaster's Thesisen_US
dc.contributor.departmentBusiness Administrationen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record