Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorTürkan, Yavuz
dc.contributor.authorMawlood, Salah Othman
dc.date.accessioned2018-03-08T08:38:44Z
dc.date.available2018-03-08T08:38:44Z
dc.date.issued2018-01-01
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11472/1153
dc.description.abstractThis study aimed to identify "the role of human resource staffing strategy through relies on three dimensions encompass " human resource recruitment, human resource selection, and human resource placement) on competitive advantages achievements through examining three dimensions as well include (Cost, Quality, and Flexibility). The study sample included all managers, assistant managers, head of the departments, and supervisors in oil industry companies in Iraq, namely Kar group company and Zagrous group company in the oil industry. The researcher, distributed 173 questionnaires to them and all returned questionnaires were suitable for the purpose of analyzing. The scientific significance of this dissertation comes from identification of human resource recruitment strategy from the study sample's perspectives in order to clarify the functions of this strategy as well as determine its dimensions in a way that maximizes the productivity of the human element and thus achieves competitive advantage. The main dissertation's objectives can be illustrated as follows:  To examine the impact of human resources recruitment strategy for competitive advantage achievement in the companies under study. XI  To identify the reality of recruitment and selection policy of workers in Iraqi oil industry companies along with examining their role in competitive advantage achievement.  To find out the level of respondents' attitudes towards the study variables that related to human resource recruitment strategy and competitive advantage achievement. The researcher adopted the descriptive, analytical approach in order to examine the hypotheses of the study and data have been collected through primary sources and secondary sources. The questionnaire was the main tool in order to collect primary data and the five-point Likert scale has been administrated in the questionnaire. Data collected, analyzed statistically through the SPSS software program version 20 along with methods that used to analyze data such as: reliability test, frequencies, means and standard deviations in order to describe and diagnose the study variables. Simple correlation coefficient (Pearson Correlation) and Multiple Regression Analysis in order to examine the dissertation hypothesis. The most important outcomes of the dissertation can be explained as the following:  The level of dimensions of human resources recruitment strategy was between medium and high.  The level of dimensions of competitive advantages achievement was medium.  A positive correlation, but weak existing between the variables of the dissertation in addition to existing an impact of human resources recruitment strategy on competitive advantages achievement. Based on the dissertations outcome the researcher presented a number recommendation such as depending on strategic plans and develops methods of recruiting human resources based on potential developments and growth of the company alsoshould work to achieve competitive advantages through providing services with distinctive characteristics without harming its economic efficiency.tr_TR
dc.description.abstractBu çalışma, "insan kaynakları personel stratejisinin üç boyuta dayanan rolü" insan kaynakları seçimi, insan kaynakları seçimi) rekabet avantajı kazanımlarına ilişkin olarak üç boyutun incelenmesi (Maliyet, Kalite ve Esneklik). Çalışma örneği, tüm yöneticileri, yardımcı yöneticileri, bölüm başkanları ve Irak'taki petrol endüstrisi şirketlerinin denetçileri, yani Kar grup şirket ve Zagrous petrol endüstrisinde grup şirketi. Araştırmacı, kendilerine 173 anket dağıtıldı ve geri gönderilen anketler, analiz amacıyla yapıldı. Bu tezin bilimsel anlamı, insan kaynak personel stratejisinin tanımlanmasından çalışma örneğinin perspektiflerinden saptanması ve bu stratejinin işlevlerinin açıklığa kavuşturulması ve boyutlarının insan unsurunun verimliliğini en üst düzeye çıkaracak ve böylece rekabet avantajı sağlayacak şekilde belirlenmesinden kaynaklanmaktadır . Ana tez konusu aşağıdaki gibi tasvir edilebilir:  Çalışan şirketlerin rekabet avantajı kazanması için insan kaynakları personel stratejisinin etkisini incelemek.  Irak petrol endüstrisi şirketlerinde çalışanların istihdam ve seçim politikalarının gerçekliğini belirlemek ve rekabet avantajı elde etme rolünü incelemek.  Katılımcıların, insan kaynakları personel stratejisi ve rekabet avantajı başarısı ile ilgili çalışma değişkenlerine yönelik tutumlarını belirlemek. XIII Araştırmacı, çalışmanın hipotezlerini incelemek için betimsel, analitik yaklaşımı benimsemiş ve veriler birincil kaynaklar ve ikincil kaynaklar yoluyla toplanmıştır. Anket, birincil verileri toplamak için ana araç olup ankete beş puan Likert ölçeği uygulanmıştır. Veriler toplanıp, SPSS yazılım programı sürümü 20 ile istatistiksel olarak analiz edildi; bunlar arasında, güvenilirlik testi, frekanslar, ortalamalar ve çalışma değişkenlerini tanımlamak ve teşhis etmek için standart sapmalar gibi verileri analiz etmek için kullanılan yöntemler vardı. Tez tetkik hipotezini incelemek için basit korelasyon katsayısı (Pearson Korelasyon) ve Çoklu Regresyon Analizi. Tezin en önemli sonuçları şu şekilde açıklanabilir: İnsan kaynakları personel stratejisinin boyutları orta ve yüksek düzeydeydi. Tezin en önemli sonuçları şu şekilde açıklanabilir:  İnsan kaynakları personel stratejisinin boyutları orta ve yüksek düzeydedir.  Rekabet Avantajlarının Elde Edilmesi İçin Boyut Düzeyleri Orta.  Olumlu bir korelasyon, ancak tez değişkenleri arasında varolan zayıf, aynı zamanda insan kaynakları personel stratejisinin rekabet avantajı başarısı üzerindeki etkisi. Tezlerden elde edilen sonuçlara göre, araştırmacı stratejik planlara bağlı olarak bir numara önerisi sundu ve potansiyel gelişmelere ve büyümeye dayalı insan kaynaklarını toplama yöntemleri geliştirdiğinde ekonomik etkinliğine zarar vermeden ayırıcı özelliklere sahip hizmetler sunarak rekabet avantajı elde etmek için çalışabilir.tr_TR
dc.language.isoEnglishtr_TR
dc.publisherBingol University, Institute of Social Sciencestr_TR
dc.subjectHuman Resourcestr_TR
dc.subjectRecruitmenttr_TR
dc.subjectRecruitmenttr_TR
dc.subjectSelectiontr_TR
dc.subjectPlacementtr_TR
dc.subjectCompetitive Advantagestr_TR
dc.subjectCost, Qualitytr_TR
dc.subjectand Flexibilitytr_TR
dc.subjectİnsan kaynaklarıtr_TR
dc.subjectPersoneltr_TR
dc.subjectİşe Alımtr_TR
dc.subjectSeçimtr_TR
dc.subjectYerleştirmetr_TR
dc.subjectRekabet avantajlarıtr_TR
dc.subjectMaliyettr_TR
dc.subjectKalite ve Esnekliktr_TR
dc.titleThe role of human resource recruitment strategy to achieve competitive advantage (an analytic study of opinions in the kind managers working in the kar group for oil and zagros group for oil of Iraq, Erbil Kurdistan region)tr_TR
dc.title.alternativeİnsan kaynaklarında işe alım stratejilerinin rekabet avantajı stratejisine ulaşmadaki rolü: Kuzey Irak Erbil'deki Kar ve Zağros petrol şirketleri üzerine bir uygulama çalışmasıtr_TR
dc.typemasterThesistr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster