Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorSalman, Dilshad Ahmed
dc.date.accessioned2018-03-08T08:31:53Z
dc.date.available2018-03-08T08:31:53Z
dc.date.issued2017-01-01
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11472/1145
dc.description.abstractAraştırma, sanayi şirketleri için üretim sisteminde yedi atığın ortadan kaldırılmasında yalın düşüncenin rolünü ve bu şirketlerin benimsediği değer odaklı ürüne olan etkisini araştırmaya çalışmaktadır. Araştırma, problemi araştırma örneklemindeki fabrika yöneticileri ve üretim müdürleri ile görüşme anketi ile yapılan araştırmacı- araştırma yoluyla yürütülmüş, araştırma verileri bu amaçla düzenlenen bir anket yoluyla toplanmıştır. Araştırma, Duhok Şehrindeki (16) sanayi şirketinde yürütülmüş ve anket formunun Bu çalışma için toplan (132) formu anket dağıtıldı (120) tamamlanmış anket alındı ve cevaplama oranı (%91) idi. Buna ek olarak, bu çalışmaya müdahale edilmek üzere on iki yönetici ve üretim müdürü seçilmiştir. yapılan şirketlerin fabrikalarında üretim fonksiyonlarında görev Alan bireylere dağıtılmış ve formlar bu yolla doldurulmuştur. Elde edilen veriler araştırma hipotezlerine göre (SPSS V.20) analiz edilmiş, sonuçlar istatistiksel ölçümlerden bazıları kullanılarak elde edilmiştir. Araştırma, değer odaklı ürün değişkeninde zayıf düşünce değişkeni üzerinde belirgin bir etki olduğunu ve yanıt veren şirketlerde, üretim atığı, bekleme süreleri, atık, ulaşım atıkları, işleme atığı, envanter atıkları, hareket atıkları, kusurlu atıklar olduğunu belirlenmiştir. Ayrıca, katılımcı şirketlerin, imalat operasyonlarını gerçekleştirirken değer odaklı ürün seviyelerini iyileştirmek için üretim süreçlerinde zayıf düşünmeye güvenmeleri sonucuna varılmıştır. Sonuçlar, ulaştırma atığı ve hareketli atığın, diğer türdeki atıklardan geldiğini gösterdi; çünkü katma değerli ürün üzerinde herhangi bir etkisi yoktur; bu da, yanıt veren kuruluşların diğer türler gibi üst düzeylerden zarar görmediği şeklinde atfedilebilir.tr_TR
dc.description.abstractThe research attempts to investigate the role of lean thinking in eliminating the seven wastes in production system for industrial companies and its effect on value-oriented product adopting by those companies. The research problem was conducted through exploratory study by interview questionnaire with factory managers and production managers in the research sample, and then the research data was collected through a questionnaire issued for this purpose. The research was conducted at (16) industrial companies at Duhok City, for this study a total of (132) questionnaires were distribution, (120) completed questionnaires were received, and then the response rate was (91%). In addition, twelve managers and production managers have been selected to be interviewed in this study. The collected data were analyzed by (SPSS V.20) according to the research hypotheses, the results were obtained by using some of statistical measurements. The research concluded that there is a significant effect for lean thinking variable on value – oriented product variable, and the respondent companies suffer from varying levels of over production waste, waiting times waste, transportation waste, over processing waste, inventory waste, motion waste, defects waste. Also, it concluded that the respondent companies rely on lean thinking in their production processes in order to improve the value – oriented product levels when they performing their manufacturing operations. The results indicated that the transportation waste and motion waste has inferred from the other types of wastes because they have no effect on the value – oriented product which can be attributed that the respondent organizations did not suffering from them at high levels like other types.tr_TR
dc.language.isoengtr_TR
dc.publisherBingöl Üniversitesitr_TR
dc.subjectYalın Düşünmetr_TR
dc.subjectDeğer Odaklı Ürüntr_TR
dc.subjectGerçek Değertr_TR
dc.subjectAlgılanan Değertr_TR
dc.subjectFonlısiypnel İşlevsel Faydalartr_TR
dc.subjectDuygusal Faydalartr_TR
dc.subjectKendini ifade Eden Faydatr_TR
dc.subjectLean Thinkingtr_TR
dc.subjectValue-Oriented Producttr_TR
dc.subjectReal Valuetr_TR
dc.subjectPerceived Valuetr_TR
dc.subjectFunctional Benefitstr_TR
dc.subjectEmotional Benefitstr_TR
dc.subjectSelf-Expressive Benefitstr_TR
dc.titleÜrün odaklı değerli gelişiminde yalın düşünce ve yalın düşüncenin rolütr_TR
dc.title.alternativeLEAN THINKING AND ITS ROLE IN THE DEVELOPMENT OF VALUE – ORIENTED PRODUCTtr_TR
dc.typemasterThesistr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster