Türkiye'de e-ticaret web sitelerinin kullanılabilirliği
Özet
E-Ticaret, ürün ve hizmetlere ait alım-satım işlemlerinin bilgisayar ağları üzerinden
yapılmasıdır. E-Ticaretin önemi ve ekonomik hacmi gün geçtikçe artmaktadır. 2013 verilerine
bakıldığında; ülkemizdeki e-ticaret hacminin 14 milyar TL’ye ulaştığı görülmüştür. Birçok firma
e-ticaret aracılığıyla potansiyellerini artırma çabasındayken, e-ticaret sayesinde az bir sermaye ile
ticarete başlayan ve sermayesini hızlı bir şekilde artıran çok sayıda firma da mevcuttur. Ayrıca, eticaret
web sitelerinin, müşteri ihtiyaçlarını karşılayacak şekilde kullanılabilir olmaları çok önemlidir.
Kullanılabilirlik günlük hayatımızın içerisinde yer alan bir kavramdır. Yeni alınan bir bilgisayarın
kullanımını öğrenmeye çalışmak, internetten alışveriş yapmaya çalışmak ya da yeni bir arabanın
özelliklerini anlamaya çalışmak kullanılabilirlik kavramı ile açıklanabilinir. Bu çalışmada;
“Türkiye’nin En Çok Beğenilen Online Alışveriş Siteleri” ele alınmış ve ilk üç sırada yer alan web
sitelerine yönelik kullanılabilirliği ölçmek amacıyla bir anket formu düzenlenmiştir. Anket formu;
belirlenen web sitelerinden en az bir defa alışveriş yapan müşterilere uygulanmıştır. E-ticaret web
sitelerinin kullanılabilirlik sonuç değerleri oldukça iyi çıkmıştır. Kullanılabilirlik değerlendirmelerinde
esnek ve disiplinler arası modellerin kullanılması karşımıza farklı değerler çıkarmıştır. E-ticaret web
sitelerinin müşteriye uygun ürün fiyatının yanında her türlü güveni vermesi gerektiği görülmüştür.
Bağlantı
http://hdl.handle.net/11472/1108Koleksiyonlar
DSpace@BİNGÖL by Bingöl University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..