dc.description.abstract | Eğitim ve öğretim etkinliklerinin temel amacı; öğrencilerde istendik yönde davranış değişikliklerini
sağlamaktır. Eğitim amaçları yönündeki davranış değişikliklerinin öğrencide ne ölçüde gerçekleştiği
ve öğrenci başarısına (başarısızlığına) etki eden temel unsurların ne olduğunun ortaya konulması önem arz etmektedir. Akademik başarı genellikle, öğrencinin psiko-motor ve duyuşsal gelişiminin dışında kalan, bütün program alanlarındaki davranış değişmelerini ifade eder. Akademik başarısızlık ise öğrencinin gözlemlenen performansı ile tahmin edilen performansı arasındaki farklılık olarak tanımlanabilir. Bununla birlikte okulda okutulan derslerle öğrencilerde sağlanması öngörülen davranış değişiklikleri bilişsel davranışlarla sınırlı değildir. Bu dönemde aile ve öğretmen tutumları çocuğun okul döneminde başarılı olması açısından önem taşımaktadır. Okul başarısı ise öğrencinin bulunduğu okul, sınıf ve derse göre belirlenmiş sonuçlara ulaşmada göstermiş olduğu ilerlemedir. Ancak başarı sadece akademik başarı ile sınıflandırılamaz, bilgi ve beceri gibi bilişsel davranışlar kadar, ilgiler, kişilik özellikleri ve tutumlar gibi bilişsel olmayan davranışları da içerir. Başarısızlık kavramı ise daha çok çocuğun ya da gencin uzun süreli (bir eğitim öğretim döneminden daha uzun süre) hemen her dersten, gelişim düzeyinin ve yeteneklerinin altında başarı göstermesi ve bu başarısızlığı bir türlü telafi edememesi durumu olarak kabul edilmektedir. Okul başarısı için zihinsel olgunluk tek başına yeterli değildir. Duygusal olarak henüz olgunlaşmamış çocuklar, kendilerine bir hedef koymada güçlük çekerler ya da okul ortamının gerektirdiği sosyal becerileri edinemedikleri için okulda bulunmaktan zevk almazlar. Etkili okul, birey ve toplumun eğitim-öğretim isteklerini en üst düzeyde gerçekleştiren öğrenci merkezli çağdaş bir eğitim-öğretim kurumudur. Eğitim-öğretim süreci ve ortamı boyutları etkili okulun önemli boyutlarındandır. Bu bildiride, Sorgun ilçe merkezinde MEB okullarında öğrenim gören ilköğretim ve orta öğretim öğrencilerinin, okul başarısızlıklarının nedenleri araştırılmıştır.
An Appraisal On The Reasons Of School Failure: Sorgun Sample
Abstract: The main objective of education training and activities is to make the students change their terminal behaviour. It is very important to reveal that what kind of behaviors of students are changed in the field of educational purposes and what are the basic elements which effect students’ success (failure). Usually, academic success refers to the behavior change in all program fields, except the student’s psycho-motor and affective development. On the other hand, academic failure is defined as the difference between the observed performance of students and predicted performance. However, the envisaged behavioral changes which are provided for students with courses at the school, are not limited with cognitive behavior. During this period, parents ‘and teachers’ attitudes are important for the child to be successful in the school. The school success
is the progress to reach to results which are determined by the school where the student goes, class and courses. Nevertheless, success cannot be classified only with academic achievement; it includes not only cognitive behavior such as knowledge and skills, but also non-cognitive behaviors such as interests, personal characteristics and attitudes. Failure concept is accepted as an underachieving of the child or youth during long-term (longer than one academic period) in almost every courses and it is the situation that student does never make up this failure. Mental maturity is not enough alone for school success. The children, who are emotionally immature, have difficulties to set a goal for themselves or these students do not get pleasure being in the school because of not having the social skills in the school environment. Effective school is a contemporary
and student centered education organization which has realized the education demands of individual and society in the highest level. Educational process and medium are important dimensions of effective school. In this handout, the reasons of the school failure are researched on the students who are in the primary and secondary school, in Sorgun county town. | tr_TR |
dc.subject | Akademik başarı, başarısızlık, istendik davranış, yetenek, rehberlik, bilişsel, duyuşsal ve psiko-motor davranış. (Academic success, failure, desired behavior, ability, cognitive, guidance, effective and psycho-motor behavior). | tr_TR |