Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorOsmanoğlu, Ahmed Emin
dc.contributor.authorYıldırım, Gülten
dc.date.accessioned2016-07-25T10:48:56Z
dc.date.available2016-07-25T10:48:56Z
dc.date.issued2013-04
dc.identifier.citationOsmanoğlu, A. E. ve Yıldırım, G. (2013). Mısır ve Türkiye 6. sınıf sosyal bilgiler öğretim programları karşılaştırması. Turkish Studies - International Periodical For The Languages, Literature and History of Turkish or Turkic Volume 8/6 Spring 2013, p. 511-535, ANKARA-TURKEYtr_TR
dc.identifier.uriwww.turkishstudies.net/DergiPdfDetay.aspx?ID=4667
dc.identifier.urihttp://acikerisim.bingol.edu.tr/handle/20.500.12898/1044
dc.description.abstractUluslararası hoşgörünün geliştirilmesi için ülkeler arası mukayeseli eğitim çalışmaları yapmak son derece mühimdir. Bu çalışmada söz konusu mukayese için Mısır seçilmiştir. Mısır Türkiye gibi Ortadoğu’nun mühim ülkelerinden biridir. Çalışmanın temel problemi Mısır Arap Cumhuriyeti’nde 2007–2008 senesinde geçerli olan sosyal bilgiler öğretim programı ile ülkemizde 2005 senesinde uygulamaya konulan 6. sınıf sosyal bilgiler öğretim programı arasındaki benzerlik ve farklılıkların neler olduğunu tespit etmektir. Araştırma nitel araştırma modeline dayalı doküman analizi yöntemiyle gerçekleştirilmiştir. Amaçlı örnekleme yöntemi tercih edilmiştir. Mısır’da 2007–2008 öğretim senesinde uygulanan 6. sınıf sosyal bilgiler dersi öğretim programı ile Türkiye’de 2007-2008 öğretim senesinde uygulanan 6. sınıf sosyal bilgiler dersi öğretim programı araştırmanın örneklemini oluşturmuştur. Veriler doküman analizi tekniğine uygun olarak toplanmıştır. Sosyal bilgiler öğretim programları betimsel analize tabi tutulmuştur. Programların amaçları, vizyonları, içerikleri, yapıları, eğitim durumları, değerlendirme durumları incelenmiş, bu hususlardaki benzerlik ve farklılıklara yer verilmiştir. Araştırma sonucunda Türkiye’deki programın amaçlarının, Mısır’dakinin aksine, 1. kademe ve 2. kademe için bütünleşik olduğu, bunun programın bütünlüğünü ve sürekliliğini gösterdiği; Türkiye’de genel amaçları içerisinde Mısır’da olduğu gibi teoloji, yöntem bilim ve ekolojiye yönelik ayrı ayrı amaçlar bulunmadığı, Türkiye programının zenginlik, kapsam genişliği ve yeterliliği bağlamında Mısır’a göre daha kuvvetli olduğu, Türkiye vizyonunda Mısır’daki gibi dinî bir vurgu bulunmadığı, Türkiye’de eğitim durumları bakımından öğrenci merkezli yaklaşımın benimsendiği, Türkiye’de Mısır’dakinin aksine süreci ölçmeye yönelik çoklu ve alternatif değerlendirme yöntemleri uygulandığı anlaşılmıştır.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherTurkish Studies - International Periodical For The Languages, Literature and History of Turkish or Turkictr_TR
dc.relation.isversionof10.7827/TurkishStudies.4667tr_TR
dc.subjectMısır, Türkiye, sosyal bilgiler programı, karşılaştırmalı eğitim.tr_TR
dc.titleMısır ve Türkiye 6. sınıf sosyal bilgiler öğretim programları karşılaştırmasıtr_TR
dc.title.alternativeCOMPARISON OF EGYPTS’ AND TURKEYS’ SIXTH CLASS SOCIAL STUDIES CURRICULUM PROGRAMtr_TR
dc.typeArticletr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster