Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÖZDEMİR, İbrahim
dc.date.accessioned2016-06-27T11:09:42Z
dc.date.available2016-06-27T11:09:42Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.urihttp://acikerisim.bingol.edu.tr/handle/20.500.12898/989
dc.description.abstractFıkıh ilk dönemlerde tüm dinî hükümlerin bilgisi anlamında kullanılmaktaydı. Disiplinlerin birbirinden ayrışmasıyla birlikte anlam daralmasına uğrayan bu kavram, içtihadî-amelî hükümlere indirgenmiştir. Son dönemlerde tartışılan fıkhî/içtihadî hükümlerin beşerîliği meselesi, usulcüler tarafından, ‚içtihadî hükümlerin din adını alıp alamayacağı‛, kıyasın dinden olup olmadığı‛ şeklindeki başlıklar altında tartışılmıştır. İçtihadî hükümleri konu edinen bu başlıklar altında yapılan tartışmalar mana eksenli (hakikî) tartışmalar değil, ifade kaynaklı (lafzî) tartışmalardır. Usulcüler içtihadî hükümlerle amel etmenin vacip olduğu konusunda ittifak etmişlerdir. İçtihadî hükümlerden oluşan fıkhın, usulcüler tarafından bilgi kavramıyla tanımlanması (şer’î-tafsilî delillerden elde edilen şer’î-amelî hükümlerin bilinmesi), bu hükümlerle amel etmenin gerekliliğini ve buna dair bilginin kesinliğini vurgulamak içindir. Fıkhî hükümlerin dinî değer taşıdıklarının en güçlü delili de bu gereklilik ve kesinlikte mündemiçtir. Fıkhın beşerîliğini savunanlarca ileri sürülen, ‚fıkhın aklî bir aktivite olduğu, beşerî bir çaba sonucu oluştuğu ve kendi bünyesinde birçok ihtilafı barındırdığı‛ gibi argümanlar ise bu hükümlerin haiz oldukları dinî değeri yadsımamaktadır.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.subjectFıkıhtr_TR
dc.subjectDintr_TR
dc.subjectŞerîattr_TR
dc.subjectBeşerî hükümlertr_TR
dc.subjectFıkhî hükümlertr_TR
dc.subjectİçtihadî hükümlertr_TR
dc.titleFıkhın Beşerîliği Meselesi ya da İctihadî Hükümlerin Dinî Değeritr_TR
dc.typeArticletr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster