• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace Ana Sayfası
  • 2.Enstitüler / Institutes
  • Sağlık Bilimleri Enstitüsü
  • Beden Eğitimi ve Spor
  • Öğe Göster
  •   DSpace Ana Sayfası
  • 2.Enstitüler / Institutes
  • Sağlık Bilimleri Enstitüsü
  • Beden Eğitimi ve Spor
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Spor Yapan ve Sedanter Öğrencilerin Akran Zorbalık Eğitim Düzeylerinin İncelenmesi

Thumbnail
Göster/Aç
Metehan AKYOL-Y.L. Tezi.pdf (1.735Mb)
Tarih
2025
Yazar
AKYOL, Metehan
Üst veri
Tüm öğe kaydını göster
Özet
ÖZET: Akran zorbalığı günümüzde artan sorunları başında gelmektedir. Dünyada ve Türkiye’de akran zorbalığının artması sonucu literatürde bu çalışmalar sıklıkla ele alınmıştır. Bu problemlerin çözümü için çok farklı yöntemler ve eğitimler yer almaktadır. Bunlardan biri de spor yapma eğilimidir. Çalışmamızın asıl amacıda 5.-6.-7. sınıf akran zorbalığının eğitim düzeyleri ile ilişkili faktörleri, spor yapan ve sedanter öğrencilere yönelik etkisini incelemektir.Çalışmanın evrenini Muş Milli Eğitim’e bağlı ortaokullar oluştururken örneklemini ise 2022-2023 Eğitim döneminde Muş Milli Eğitim’de eğitim gören 222 öğrenciye ulaşılması hedeflenmiştir. Araştırmada Zorbalık Davranış Eğilimi Ölçeği (ZDEÖ) kullanılmıştır. Anket verilerinin SPSS 22 analiz programı ile frekans, yüzde ve anlamlılık tabloları oluşturulmuştur. İkili karşılaştırmalar için Bağımsız Örneklem T- Testi, çoklu karşılaştırılmalar için ise One-Way Anova Testinden faydalanılmıştır. Sonuçlar %95 güven aralığında anlamlılık p<0,05 düzeyinde değerlendirilmiştir. Ölçeğin, değişkenler arasındaki ilişkileri bütüncül bir biçimde sınamak için ise regresyon analizinden faydalanmıştır. Araştırmada ortaokul öğrencilerinin akran zorbalığı alt boyutları incelendiğinde; cinsiyet değişkenine göre; erkeklerin kadınlara göre daha zorba davranışlar sergilediğini, spor yapma değişkenine göre; spor yapan kişilerin kendine olan güven duygusunun gelişip bu sebepten dolayı daha az zorbalığa maruz kaldığı, branş değişkenine göre; anlamlı farklılığa rastlanılmadığına, anne baba eğitim düzeyleri değişkenine göre; çocukların akran zorbalığına uğrama arasında anlamlı bir ilişkinin olmadığı, yaş ve sınıf değişkenine göre; yaş, sınıf arttıkça zorba davranışların arttığı sonucuna ulaşılmıştır.
 
ABSTRACT: Peer bullying is one of the increasing issues nowadays. As a result of increase in this problem, some studies have been discussed in the literature. There are a lot of educations and approaches to solve this problem, doing sports is one of them. Main purpo se of this study is assessing the factors that related with education levels of 5 6 7th graders’ peer bullying and effects towards to sedantary students. Target population of the study is secondary school affiliated with Muş National Education while it is targeted to reach 222 students studying in Muş National Education in 2022 23 education year as sample. In this research, Bullying Behaviour Tendency Scale ( was used. Survey data’s frequency, percentage and meaningfulness is formed with SPSS 22 analys is programme. Independent Sample T Test was used for pairwise comparison and for multiple comparisons, gained benefit from One Way Anova Test. The results was evaluated in ranges of 95% trust and p<0,05 meaningfulness. It was benefited from regression ana lysis to assess the correlation integratively. In this research, it can was reached that according to gender variety men shows more bullying behaviours than women; according to sports variety, individuals doing any sports face less bullying thanks to their grown self confidence; according to branch variety, it hasn’t been found any meaningful difference; according to variety of parents’ education level, there is no correlation between parents’ education level and peer bullying; lastly, according to age and class variety, as the age and grade goes up, peer bullying rate also increases.
 
Bağlantı
https://acikerisim.bingol.edu.tr/handle/20.500.12898/5898
Koleksiyonlar
  • Beden Eğitimi ve Spor [34]





Creative Commons License
DSpace@BİNGÖL by Bingöl University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
Atmire NV
 

 



| Politika | Rehber | İletişim |

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreBy TypeBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreBy Type

Hesabım

GirişKayıt

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
Atmire NV