Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorDr. Öğr. Üyesi İhsan KUYULUen_US
dc.contributor.authorGÜÇLÜ, İzzettin
dc.date.accessioned2025-04-18T06:35:57Z
dc.date.available2025-04-18T06:35:57Z
dc.date.issued2025
dc.identifier.urihttps://acikerisim.bingol.edu.tr/handle/20.500.12898/5897
dc.description.abstractÖZET: Bu araştırma, Malatya ili Milli Eğitim Müdürlüklerine bağlı merkez okullarda öğrenim gören öğrencilerin beden eğitimi dersine yönelik tutumları ile akran ilişki düzeylerinin incelenmesi amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın örneklem grubunu ise, bu okullara bağlı 420 kız ve 380 erkek öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmamızda veri toplama aracı olarak anket yöntemi kullanılmıştır. Anket formu üç bölüm ve toplam 64 sorudan oluşmaktadır. Birinci bölümde demografik değişkenlerle ilgili 7 ifade yer almaktadır. İkinci bölümde, 35 ifadeden oluşan “Beden eğitimi ve dersine yönelik tutum ölçeği”, üçüncü bölümde 22 ifadeden oluşan “Akran ilişkileri Ölçeği” kullanılmıştır. Ölçeklerin güvenilirlik analizleri Cronbach alfa güvenirlik katsayısı hesaplanarak yapılmıştır. Demografik bilgiler ve diğer grup sorulara ait fikir edinilmesini sağlamak amacıyla aritmetik ortalama, standart sapma, frekans ve yüzde dağılımları içeren tanımlayıcı istatistikler sunulmuştur. Öğrencilerin beden eğitimi ve spor dersine yönelik tutumları ve akran ilişki düzeylerini tespit etmek amacıyla korelasyon (Pearson) testi uygulanmıştır. Beden eğitimi ve spor dersine yönelik tutum ve akran ilişki düzeyleri alt boyutlarının bazı demografik değişkenlerle ilişkisini tespit etmek amacıyla ilk etapta çarpıklık ve basıklık (Skewness and Kurtosis) testlerine bakılmış olup test sonucuna göre normallik şartlarını sağlayan verilerin analizinde bağımsız ikili grupların karşılaştırılmasında Bağımsız Örneklem T (İndependent Sample T) testi uygulanmıştır. Sonuçlar %95 güven aralığında, anlamlılık p<0.05 düzeyinde değerlendirilmiştir. Verilerin değerlendirilmesinde IBM SPSS Statistics 22 paket programından faydalanılmıştır. Çalışmamızın sonuçlarına göre, Beden eğitimi ve spor dersine yönelik tutum ölçeğinden alınan cevaplara göre, sınıf ve ders durum değişkenlerinde gruplar arasında istatiksel olarak anlamlı farklılığa rastlanırken; cinsiyet, kardeş sayısı, anne eğitim durumu, baba eğitim durumu ve spor yapma durumlarında istatiksel olarak anlamlı farklılığa rastlanılmamıştır. Akran ilişkileri ölçeğinde ise, sınıf, kardeş sayısı ve ders durum değişkenlerinde gruplar arasında istatiksel olarak anlamlı farklılığa rastlanırken; cinsiyet anne eğitim durumu, baba eğitim durumu ve spor yapma durumlarında gruplar arasında istatiksel olarak anlamlı farklılığa rastlanılmamıştır.en_US
dc.description.abstractABSTRACT: This study was conducted to examine the attitudes towards physical education course and peer relationship levels of students studying in central schools affiliated to the Directorate of National Education in Malatya province. The sample group of the research consists of 420 female and 380 male students from these schools. In our research, questionnaire method was used as a data collection tool. The questionnaire form consists of three sections and a total of 64 questions. In the first part, there are 7 statements about demographic variables. In the second part, ‘Attitude Scale towards Physical Education and Lesson’ consisting of 35 statements and in the third part, ‘Peer Relationship Scale’ consisting of 22 statements were used. Reliability analyses of the scales were performed by calculating Cronbach's alpha reliability coefficient. Descriptive statistics including arithmetic mean, standard deviation, frequency and percentage distributions were presented to provide an idea about demographic information and other group questions. Correlation (Pearson) test was applied to determine students' attitudes towards physical education and sports course and peer relationship levels. In order to determine the relationship between the sub-dimensions of attitudes towards physical education and sports course and peer relationship levels with some demographic variables, skewness and kurtosis (Skewness and Kurtosis) tests were examined in the first place, and according to the test result, Independent Sample T (Independent Sample T) test was applied in the comparison of independent paired groups in the analysis of data that meet the normality conditions. The results were evaluated at 95% confidence interval and significance at p<0.05 level. IBM SPSS Statistics 22 package programme was used in the evaluation of the data. According to the results of our study, according to the answers received from the scale of attitudes towards physical education and sports course, statistically significant differences were found between the groups in the variables of class and course status, while no statistically significant differences were found in gender, number of siblings, mother's education status, father's education status and sports participation status. In the peer relations scale, while statistically significant differences were found between the groups in the variables of grade, number of siblings and course status; no statistically significant differences were found between the groups in the variables of gender, mother's education level, father's education level and doing sports.en_US
dc.language.isoTurkishen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectBeden Eğitimi, İkinci Kademe, Akran İlişkileri.en_US
dc.subjectPhysical Education, Second Level, Peer Relations.en_US
dc.titleİlköğretim İkinci Kademe Öğrencilerinin Beden Eğitimine Yönelik Tutumları ve Arkan İlişki Düzeyleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesien_US
dc.title.alternativeInvestigation of the Relationship Between Primary School Secondary School Students' Attitudes Towards Physical Education and Arkan Relationship Levelsen_US
dc.typeMaster's Thesisen_US
dc.contributor.departmentPhysical Education and Sporten_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster