dc.contributor.advisor | Dr. Öğr. Üyesi İhsan KUYULU | en_US |
dc.contributor.author | GÜÇLÜ, İzzettin | |
dc.date.accessioned | 2025-04-18T06:35:57Z | |
dc.date.available | 2025-04-18T06:35:57Z | |
dc.date.issued | 2025 | |
dc.identifier.uri | https://acikerisim.bingol.edu.tr/handle/20.500.12898/5897 | |
dc.description.abstract | ÖZET:
Bu araştırma, Malatya ili Milli Eğitim Müdürlüklerine bağlı merkez okullarda öğrenim gören
öğrencilerin beden eğitimi dersine yönelik tutumları ile akran ilişki düzeylerinin incelenmesi
amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın örneklem grubunu ise, bu okullara bağlı 420 kız ve 380 erkek
öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmamızda veri toplama aracı olarak anket yöntemi kullanılmıştır.
Anket formu üç bölüm ve toplam 64 sorudan oluşmaktadır. Birinci bölümde demografik
değişkenlerle ilgili 7 ifade yer almaktadır. İkinci bölümde, 35 ifadeden oluşan “Beden eğitimi ve
dersine yönelik tutum ölçeği”, üçüncü bölümde 22 ifadeden oluşan “Akran ilişkileri Ölçeği”
kullanılmıştır. Ölçeklerin güvenilirlik analizleri Cronbach alfa güvenirlik katsayısı hesaplanarak
yapılmıştır. Demografik bilgiler ve diğer grup sorulara ait fikir edinilmesini sağlamak amacıyla
aritmetik ortalama, standart sapma, frekans ve yüzde dağılımları içeren tanımlayıcı istatistikler
sunulmuştur. Öğrencilerin beden eğitimi ve spor dersine yönelik tutumları ve akran ilişki
düzeylerini tespit etmek amacıyla korelasyon (Pearson) testi uygulanmıştır. Beden eğitimi ve spor
dersine yönelik tutum ve akran ilişki düzeyleri alt boyutlarının bazı demografik değişkenlerle
ilişkisini tespit etmek amacıyla ilk etapta çarpıklık ve basıklık (Skewness and Kurtosis) testlerine
bakılmış olup test sonucuna göre normallik şartlarını sağlayan verilerin analizinde bağımsız ikili
grupların karşılaştırılmasında Bağımsız Örneklem T (İndependent Sample T) testi uygulanmıştır.
Sonuçlar %95 güven aralığında, anlamlılık p<0.05 düzeyinde değerlendirilmiştir. Verilerin
değerlendirilmesinde IBM SPSS Statistics 22 paket programından faydalanılmıştır. Çalışmamızın
sonuçlarına göre, Beden eğitimi ve spor dersine yönelik tutum ölçeğinden alınan cevaplara göre,
sınıf ve ders durum değişkenlerinde gruplar arasında istatiksel olarak anlamlı farklılığa
rastlanırken; cinsiyet, kardeş sayısı, anne eğitim durumu, baba eğitim durumu ve spor yapma
durumlarında istatiksel olarak anlamlı farklılığa rastlanılmamıştır. Akran ilişkileri ölçeğinde ise,
sınıf, kardeş sayısı ve ders durum değişkenlerinde gruplar arasında istatiksel olarak anlamlı
farklılığa rastlanırken; cinsiyet anne eğitim durumu, baba eğitim durumu ve spor yapma
durumlarında gruplar arasında istatiksel olarak anlamlı farklılığa rastlanılmamıştır. | en_US |
dc.description.abstract | ABSTRACT:
This study was conducted to examine the attitudes towards physical education course and peer
relationship levels of students studying in central schools affiliated to the Directorate of National
Education in Malatya province. The sample group of the research consists of 420 female and 380
male students from these schools. In our research, questionnaire method was used as a data
collection tool. The questionnaire form consists of three sections and a total of 64 questions. In
the first part, there are 7 statements about demographic variables. In the second part, ‘Attitude
Scale towards Physical Education and Lesson’ consisting of 35 statements and in the third part,
‘Peer Relationship Scale’ consisting of 22 statements were used. Reliability analyses of the scales
were performed by calculating Cronbach's alpha reliability coefficient. Descriptive statistics
including arithmetic mean, standard deviation, frequency and percentage distributions were
presented to provide an idea about demographic information and other group questions.
Correlation (Pearson) test was applied to determine students' attitudes towards physical education
and sports course and peer relationship levels. In order to determine the relationship between the
sub-dimensions of attitudes towards physical education and sports course and peer relationship
levels with some demographic variables, skewness and kurtosis (Skewness and Kurtosis) tests
were examined in the first place, and according to the test result, Independent Sample T
(Independent Sample T) test was applied in the comparison of independent paired groups in the
analysis of data that meet the normality conditions. The results were evaluated at 95% confidence
interval and significance at p<0.05 level. IBM SPSS Statistics 22 package programme was used
in the evaluation of the data. According to the results of our study, according to the answers
received from the scale of attitudes towards physical education and sports course, statistically
significant differences were found between the groups in the variables of class and course status,
while no statistically significant differences were found in gender, number of siblings, mother's
education status, father's education status and sports participation status. In the peer relations
scale, while statistically significant differences were found between the groups in the variables of
grade, number of siblings and course status; no statistically significant differences were found
between the groups in the variables of gender, mother's education level, father's education level
and doing sports. | en_US |
dc.language.iso | Turkish | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Beden Eğitimi, İkinci Kademe, Akran İlişkileri. | en_US |
dc.subject | Physical Education, Second Level, Peer Relations. | en_US |
dc.title | İlköğretim İkinci Kademe Öğrencilerinin Beden Eğitimine Yönelik Tutumları ve Arkan İlişki Düzeyleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi | en_US |
dc.title.alternative | Investigation of the Relationship Between Primary School Secondary School Students' Attitudes Towards Physical Education and Arkan Relationship Levels | en_US |
dc.type | Master's Thesis | en_US |
dc.contributor.department | Physical Education and Sport | en_US |