Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorDoç. Dr. Ġlimdar YALÇINen_US
dc.contributor.authorUÇAR, Maruf
dc.date.accessioned2025-04-17T07:59:15Z
dc.date.available2025-04-17T07:59:15Z
dc.date.issued2025
dc.identifier.urihttps://acikerisim.bingol.edu.tr/handle/20.500.12898/5894
dc.description.abstractÖZET: Bu çalışmada lise öğrencilerinde dijital oyun bağımlılığı ile fiziksel aktivitiye katılım motivasyonları arasındaki ilişkinin araştırılması amaçlanmıştır. Araştırmaya Bingöl ilinde lisede öğrenim gören basit-rastgele örneklem seçimiyle seçilmiş 682 öğrenci gönüllü katılım sağlamıştır. Araştırmada veri toplama araçları olarak kişisel bilgi formu, dijital oyun bağımlılığı ölçeği ve fiziksel aktiviteye katılım motivasyonu ölçeği kullanılmıştır. Araştırmada verilerin analizi için IBM SPSS (Statistical Package for the Social Sciences) istatistik paket programı kullanılmıştır. Verilerin analizinde ikili grupları karşılaştırmada bağımsız örneklemler t-testi, ikiden fazla olan grupların karşılaştırmasında One-Way ANOVA analizi ve değişkenler arasındaki ilişkinin yönümü belirlemek için Pearson Kolerasyon analizinden yararlanılmıştır. Elde edilen bulgulara göre erkek öğrencilerin dijital oyun bağımlılık düzeyleri kız öğrencilere göre anlamlı ve yüksek çıkmıştır. 13-15 yaş aralığında olan öğrencilerin fiziksel aktiviteye katılım motivasyonlarının yüksek olduğu görülmektedir. Spor yapan öğrencilerin fiziksel aktiviteye katılım motivasyonlarında bireysel nedenlerinin anlamlı ve yüksek olduğu görülmektedir. Günlük 7 saat ve üzeri akıllı telefon, bilgisayar veya tablet kullanan öğrencilerin dijital oyun bağımlılığı düzeylerinin anlamlı ve yüksek olmaktadır. Bunlara ek olarak dijital oyun bağımlılığı boyutu ile fiziksel aktiviteye katılım motivasyonu toplam puanı, çevrsel nedenler ve nedensizlik alt boyutları arasında pozitif yönde anlamlı ilişki görülmektedir. Sonuç olarak; erkek lise öğrencilerinin dijital oyun bağımlılıkları düzeylerinin yüksek spor yapan bireylerin bireysel nedenlerden fiziksel aktiviteye katılım sağladığı günlük 7 saat ve üzeri dijital oyun oynayan öğrencilerin bağımlılık düzeylerinin yüksek olduğu görülmektedir. Dijital oyun bağımlılığı arttıkça fiziksel aktiviteye katılımda nedensizlik motivasyonun artabileceği görülmektedir. Dijital oyun oynama sürecinde oyun süresinin kısıtlanıp sınırlandırılması önerilmektedir.en_US
dc.description.abstractABSTRACT: This study aims to investigate the relationship between digital game addiction and motivation to participate in physical activities among high school students. 682 students who were selected through simple random sampling and studying at a high school in Bingöl province participated voluntarily in the study. Personal information form, digital game addiction scale and motivation to participate in physical activities scale were used as data collection tools in the study. IBM SPSS (Statistical Package for the Social Sciences) statistical package program was used to analyze the data in the study. In the analysis of the data, independent samples t-test was used to compare paired groups, One-Way ANOVA analysis was used to compare more than two groups and Pearson correlation analysis was used to determine the direction of the relationship between the variables. According to the findings, the digital game addiction levels of male students were found to be significant and higher than female students. It is seen that the motivation to participate in physical activities of students between the ages of 13-15 is high. It is seen that the individual reasons for the motivation to participate in physical activities of students who do sports are significant and high. The digital game addiction levels of students who use smartphones, computers or tablets for 7 hours or more per day are significant and high. In addition to these, there is a positive significant relationship between the digital game addiction dimension and the total score of motivation to participate in physical activity, environmental reasons and gratuitousness sub-dimensions. As a result; it is seen that the digital game addiction levels of male high school students are high, individuals who do sports participate in physical activity for individual reasons, and the addiction levels of students who play digital games for 7 hours or more per day are high. It is seen that as digital game addiction increases, gratuitous motivation to participate in physical activity may increase. It is recommended to limit and restrict the game time during the digital game playing process.en_US
dc.language.isoTurkishen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectÖğrenci, Dijital oyun, bağımlılık, Fiziksel aktivite, Motivasyon.en_US
dc.subjectStudent, Digital game, Addiction, Physical activity, Motivation.en_US
dc.titleLise Öğrencilerinde Dijital Oyun Bağımlılığı ile Fiziksel Aktiviteye Katılım Motivasyonu Arasındaki İlişkinin Araştırılmasıen_US
dc.title.alternativeInvestigation of the Relationship Between Digital Game Addiction and Movivation of Participation in Physical Activity in High School Studentsen_US
dc.typeMaster's Thesisen_US
dc.contributor.departmentPhysical Education and Sporten_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster