Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorDoç. Dr. İdris KAYANTAŞen_US
dc.contributor.authorBASAK, Abdulmutalib
dc.date.accessioned2025-04-17T07:51:48Z
dc.date.available2025-04-17T07:51:48Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttps://acikerisim.bingol.edu.tr/handle/20.500.12898/5893
dc.description.abstractÖZET: Teknolojik gelişmelerin her alanda hız kazanması beraberinde boş zaman yönelimlerini de şekillendirmiştir. Özellikle e-spor türünün popüler hale gelmesi bireylerin boş zaman değerlendirme davranışlarınını değiştirmekle birlikte psikolojik, fizyolojik, fiziksel ve sosyal değişimlerinde ortaya çıkmasını sağlamıştır. Henüz gelişim süreçleri devam eden lise öğrencilerinde bu tarz bir yönelimin sözü edilen değişimlerin belirgin biçimde gözlemlenmesini mümkün kılabilmektedir. Buradan hareketle söz konusu bu araştırmanın temel amacı, e-spor oynayan lise öğrencilerinde boş zaman değerlendirmenin akademik özgüvene etkisinin incelenmesidir. Betimsel tarama modeline göre tasarlanmış olan bu araştırmada Bingöl ili merkez ilçesinde bulunan lise düzeyindeki proje okullarında 2022-2023 eğitim öğretim yılında öğrenim gören 400 öğrenciye 31 sorudan oluşan bir anket formu yüz yüze uygulanmıştır. Ankette öğrencilere yönelik olarak e-sporda boş zaman değerlendirme ve akademik özgüven ölçeklerinin yanı sıra betimsel özelliklerin belirlenmesi amacıyla bir bilgi formu uygunlanmıştır. İstatistiksel analizler SPSS ve AMOS programlarında uygunlanmıştır. Elde edilen bulgularda istatistiksel sonuçlar p<0,05 düzeyinde anlamlı kabul edilmiştir. Lise öğrencilerinin e-sporda boş zaman değerlendirme durumlarının akademik özgüvene istatistiksel olarak anlamlı ve pozitif yönde bir etkisinin olduğu tespit edilmiştir (p<0,05). Buna göre, e-sporda boş zaman değerlendirme akademik özgüvenin, akademik öz yeterlik boyutunu %26,3 (β: 0,513), akademik sosyal yeterlik boyutunu %14,4 (β: 0,338), akademik itibar boyutunu %12,6 (β: 0,354), akademik motivasyon boyutunu %11,7 (β: 0,342) ve akademik sosyal doyum boyutunu %5,4 (β: 0,233) oranında etkilemektedir. Sonuç olarak; e-sporda boş zaman değerlendirmenin lise düzeyindeki öğrencilerin akademik özgüvenlerine olumlu katkı sunduğu söylenebilir.en_US
dc.description.abstractABSTRACT: The rapid acceleration of technological advancements across various domains has significantly influenced leisure time orientations. Particularly, the increasing popularity of e-sports has not only reshaped individuals' leisure behaviors but also triggered psychological, physiological, physical, and social changes. Such tendencies are particularly observable in high school students, who are in critical developmental stages. The primary objective of this research is to investigate the impact of leisure time activities in e-sports on academic self-confidence among high school students. Designed as a descriptive survey model, the study involved face-to-face administration of a 31-item questionnaire to 400 students enrolled in project-based high schools in the central district of Bingöl province during the 2022-2023 academic year. The questionnaire included sections for demographic information, along with scales measuring leisure time activities in e-sports and academic self-confidence. Statistical analyses were conducted using SPSS and AMOS programs, and significance was set at p<0.05. It has been determined that the evaluation of high school students' leisure time in e-sports has a statistically significant and positive effect on academic self-confidence (p<0.05). Accordingly, the evaluation of leisure time in e-sports affects academic self-confidence by 26.3% (β: 0.513), academic social competence by 14.4% (β: 0.338), academic reputation by 12.6% (β: 0.354), academic motivation by 11.7% (β: 0.342), and academic social satisfaction by 5.4% (β: 0.233). As a result, it can be stated that leisure time engagement in e-sports has a positive impact on the academic self-confidence of high school students.en_US
dc.language.isoTurkishen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectE-Spor, Boş Zaman, Akademik Özgüven, Lise Öğrencisi.en_US
dc.subjectE-Sports, Leisure Time, Academic Self-Confidence, High School Student.en_US
dc.titleE-spor Oynayan Lise Öğrencilerinde Boş Zaman Değerlendirmenin Akademik Özgüvene Etkisien_US
dc.title.alternativeThe Effect of Leisure Time on Academic Self-Confidence in High School Students Playing E-Sportsen_US
dc.typeMaster's Thesisen_US
dc.contributor.departmentPhysical Education and Sporten_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster