Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorDoç. Dr. Harun GENÇen_US
dc.contributor.authorSAVAŞ, Tuğba
dc.date.accessioned2025-04-17T07:18:38Z
dc.date.available2025-04-17T07:18:38Z
dc.date.issued2025
dc.identifier.urihttps://acikerisim.bingol.edu.tr/handle/20.500.12898/5890
dc.description.abstractÖZET: Bu çalışma beden eğitimi ve spor öğretmen adaylarının metaverse bilgi düzeylerinin çeşitli değişkenlere göre incelenmesi amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın evrenini Bingöl Üniversitesi Spor Bilimleri Fakültesi lisans programlarında 2023-2024 eğitim öğretim yılında öğrenim gören öğrenciler oluştururken, örneklemini ise Spor Bilimleri Fakültesinde Beden Eğimi ve Spor Öğretmenliği, Spor Yöneticiliği, Antrenörlük Eğitimi ve Rekreasyon bölümlerinde öğrenim gören 98 Kadın ve 171 erkek olmak üzere toplamda 269 lisans öğrencisi oluşturmuştur. Bu çalışma kapsamında veri analizinde nicel analiz yöntemlerinden olan anket tekniği kullanılmıştır. Bu anket iki bölümlü olacak şekilde oluşturuldu. İlk bölümde, araştırmacı tarafından geliştirilen “Kişisel Bilgi Formu” yer almakta olup, ikinci bölümde ise Süleymanoğulları ve ark. (2022) tarafından oluşturulan “Metaverse Bilgi Ölçeği” kullanılmıştır. Elde edilen verilerin analizi SPSS 26 paket programı aracılığıyla yapılmıştır. Verilerin anketin ilk bölümünde yer alan demografik özelliklerin belirlenmesi için frekans, standart sapma, ortalama, yüzdelik vb. gibi analiz değerlerine ve ölçek puanlarının normal dağılım gösterip göstermediğini tespiti için ise çarpıklık (skewness) ve basıklık (kurtosis) analiz değerlerine bakılarak oluşturulmuştur. Verilerde ikili grup karşılaştırılmasında t testi, ikiden fazla gruplarda ANOVA testi kullanılmıştır. ANOVA testi sonucunda gruplar arasındaki farkı görmek için post hoc testlerinden olan Turkey kullanılmıştır. Sonuç olarak beden eğitimi öğretmen adaylarının metaverse bilgi ölçeği puan ortalamalarına göre yaş ve cinsiyet değişkenlerinde istatiksel açıdan anlamlı bir farklılığın olmadığı tespit edilmiştir (p>0.05). Ancak beden eğitimi öğretmen adaylarının metaverse bilgi ölçeği puan ortalamalarına göre bölümleri, sınıf düzeyi, günlük internet kullanım süreleri, internet kullanım becerisi ve metaverse terimini duyma değişkenlerinde istatiksel açıdan anlamlı bir farklılığın olduğu tespit edilmiştir (p<0.05).en_US
dc.description.abstractABSTRACT: This study was conducted to examine the metaverse knowledge levels of prospective physical education and sports teachers according to various variables. The population of the study consisted of students studying in Bingöl University Faculty of Sports Sciences undergraduate programs in the 2023-2024 academic year, while the sample consisted of 269 undergraduate students, 98 female and 171 male, studying in the departments of Physical Education and Sports Teaching, Sports Management, Coaching Education and Recreation in the Faculty of Sports Sciences. Within the scope of this study, the survey technique, which is one of the quantitative analysis methods, was used in data analysis. This questionnaire was created in two parts. The first part included the "Personal Information Form" developed by the researcher, and the second part used the "Metaverse Knowledge Scale" created by Süleymanoğulları et al. (2022). The analysis of the data obtained was made through SPSS 26 package program. In the first part of the questionnaire, frequency, standard deviation, mean, percentage, etc. were used to determine the demographic characteristics and skewness and kurtosis analysis values were used to determine whether the scale scores were normally distributed. In the data, t test was used for pairwise group comparisons and ANOVA test was used for more than two groups. Turkey, one of the post hoc tests, was used to see the difference between the groups as a result of the ANOVA test. As a result, it was determined that there was no statistically significant difference in age and gender variables according to the mean scores of physical education teacher candidates' metaverse knowledge scale (p>0.05). However, it was determined that there was a statistically significant difference in the variables of departments, grade level, daily internet usage time, internet usage skills and hearing the term metaverse according to the mean scores of the metaverse knowledge scale of prospective physical education teachers (p<0.05).en_US
dc.language.isoTurkishen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectBeden Eğitimi, Eğitim, Metaverse, Spor, Spor Bilimler Fakültesi, Öğrenci.en_US
dc.subjectPhysical Education, Education, Metaverse, Sport, Faculty of Sport Sciences, Student.en_US
dc.titleBeden Eğitimi ve Spor Öğretmen Adaylarının Metaverse Bilgi Düzeylerinin Çeşitli Değişkenlere Göre İncelenmesien_US
dc.title.alternativeInvestigation of Physical Education and Sports Teacher Candidates' Metaverse Knowledge Levels According to Various Variablesen_US
dc.typeMaster's Thesisen_US
dc.contributor.departmentPhysical Education and Sporten_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster