Beden Eğitimi Öğretmen Adaylarının Okul Deneyimi Dersine Yönelik Tutumları ile Kariyer Tercihleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
Özet
ÖZET:
Bu araştırma, Bingöl Üniversitesi Spor Bilimleri Fakültesi Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği, Spor Yöneticiliği, Antrenörlük Eğitimi ve Rekreasyon bölümlerinde öğrenim görmekte olup formasyon eğitimi almaya hak kazanan okul deneyimi derslerine katılan 3. ve 4. sınıf öğrencilerinin okul deneyimi dersine yönelik tutumları ile kariyer tercihleri arasındaki ilişkiyi incelemek amacı ile yapılmıştır. Araştırmaya, gönüllük esasına dayalı olarak 177 kişi katılmıştır. Araştırılacak olan konuya ilişkin kişisel bilgi formu ile Kılınç ve Salman (2007), tarafından geliştirilmiş “Okul Deneyimi Derslerine Yönelik Tutum’’ ve Yusupu (2015), tarafından geliştirilmiş olan “Kariyer Kararı” ölçekleri kullanılmıştır. Demografik bilgiler ve diğer grup sorulara ait fikir edinilmesini sağlamak amacıyla aritmetik ortalama, standart sapma, frekans ve yüzde dağılımları içeren tanımlayıcı istatistikler sunulmuştur. Katılımcıların okul deneyimi dersine yönelik tutumları ile kariyer kararları değişkenleri arasındaki ilişkiyi tespit etmek amacıyla korelasyon testi, bu düzeylerin bazı demografik değişkenlerle ilişkisini tespit etmek amacıyla Bağımsız Örneklem T (İndependent Sample T) ve Tek Yönlü Varyans Analizi (One Way Anova) testleri uygulanmıştır. Ayrıca değişkenler arasındaki ilişkileri bütüncül biçimde sınamak için regresyon analizinden faydalanılmıştır. Veriler SPSS Statistics 22 paket programda değerlendirilmiştir. Sonuçlar %95 güven aralığında, anlamlılık p<0.05 düzeyinde değerlendirilmiştir. Araştırma sonucunda, katılımcıların okul deneyimi derslerine yönelik tutumları ile kariyer kararları değişkenlerine göre; hem öğrenim görülen bölüm hem de tesis, spor malzemesi, öğretmen sayısı, öğretmen ilgisi, derslere aktif katılım ve devam zorunluluğu düzeylerinde gruplar arasında istatistiksel olarak anlamlı farklılık bulunmamıştır. Çalışmaya katılan bireylerin okul deneyimi derslerine yönelik tutumları ile kariyer kararı düzeyleri arasında pozitif yönlü anlamlı ilişki bulunmuştur. ABSTRACT:
This research was conducted to examine the relationship between the attitudes of 3rd and 4th-year students toward the school experience course and their career preferences. The participants are students from the Faculty of Sports Sciences at Bingöl University, studying in the departments of Physical Education and Sports Teaching, Sports Management, Coaching Education, and Recreation, who are eligible to receive pedagogical formation training and are attending the school experience courses. A total of 177 individuals participated in the study on a voluntary basis. The data were collected through a personal information form, the 'Attitude Towards School Experience Courses' scale developed by Kılınç and Salman (2007), and the 'Career Decision' scale developed by Yusupu (2015). Descriptive statistics, including arithmetic mean, standard deviation, frequency, and percentage distributions, were presented to provide insights into demographic information and responses to other group-related questions. To determine the relationship between participants' attitudes toward the school experience course and their career decisions, a correlation test was conducted. In addition, Independent Sample T-tests and One-Way Anova tests were used to analyze the relationships between these levels and some demographic variables. Furthermore, regression analysis was utilized to comprehensively examine the relationships between variables. The data were analyzed using SPSS Statistics 22 software. Results were evaluated at a 95% confidence interval with significance at p<0.05. The findings revealed no statistically significant differences among groups concerning the variables of career decisions and attitudes toward the school experience courses based on the department of study, facility, sports equipment, number of teachers, teacher interest, active participation in classes, and attendance requirements. A positive significant relationship was found between participants' attitudes toward the school experience courses and their career decision levels.
Koleksiyonlar
DSpace@BİNGÖL by Bingöl University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..