Eymen Rüşdî Süveyd'in Kur’ân ve Tecvid İlmindeki Yeri
Abstract
ÖZET:
"Eymen Rüşdî Süveyd'in Kur’ân ve Tecvid İlmindeki Yeri" adlı bu tez çalışması Eymen Süveyd'in ilmî hayatını ve tecvid, Kur'an ve kırâat ilimlerine dair tartışmalı bazı meselelere yönelik yaklaşımını, akademik bir çerçevede ele almayı hedeflemektedir. Bu amaçla araştırmanın konusunu, Eymen Rüşdî Süveyd'in ilmî hayatı, ele aldığı eserleri, hocaları, talebeleri, yapmış olduğu ilmî faaliyetler, kırâat ve tecvid ilminin problematiği olan bazı meselelere dair yaklaşımı gibi başlıklar oluşturmaktadır.
Bu çalışma bir giriş, iki bölüm ve bir sonuçtan oluşmaktadır. Tezin birinci bölümünde, Eymen Süveyd'in doğup büyüdüğü Suriye'nin; sosyal, siyasi ve ilmi geçmişine kısaca değinilmiştir. Ayrıca Süveyd'in hayatı, ilmi kişiliği, hocaları, talebeleri, eserleri ve içerisinde bulunduğu diğer ilmî faaliyetleri ele alınmıştır. Birinci bölümün son kısmında ise Süveyd'in eserlerinde ve diğer çalışmalarında takip ettiği yöntem ana hatlarıyla ortaya konulmuştur.
İkinci bölümde ise Süveyd'in; Kur'ân, tecvid ve kırâat ilimlerindeki bazı tartışmalı meselelere yaklaşımı ve bu tartışmaların ülkemiz ve diğer İslam dünyasındaki yansımaları belirlenmeye çalışılmıştır. Bu yaklaşımlar değerlendirilmeden önce tecvid ve kırâat ilimlerine dair özet bilgiler verilmiştir. Diğer taraftan söz konusu ilimlerin problematiği olarak kabul edilen harflerin mahreç ve sıfatları, "dâd" harfi, gunne, iklâb ve dudak ihfâsı, kalkale, yedi harf ve Kur'ân'ın eğitim ve öğretimi gibi meseleler incelenmiştir. Bu konuların ülkemiz ve diğer İslam ülkelerinde neye tekâbül ettiğine dair yaklaşımlar değerlendirilmiştir. ABSTRACT:
This thesis titled “The Place of Ayman Rushdī Suwayd in Qur'an and Tajweed” aims to examine the scholarly life of Ayman Suwayd and his approach to some controversial issues related to tajweed, Qur'an and Qiraat in an academic framework. For this purpose, the subject of the study is Ayman Rushdie al-Suwayd's scholarly life, his works, his teachers, his students, his scholarly activities, and his approach to some issues that are problematic in the science of qiraat and tajweed.
This study consists of an introduction, two chapters and a conclusion. In the first part of the thesis, the social, political and scientific background of Syria, where Ayman al-Suwayd was born and raised, is briefly mentioned. In addition, Suwayd's life, his scholarly personality, his teachers, students, works and other scholarly activities were discussed. In the last part of the first part, Suwayd's methodology in his works and other studies is outlined.
In the second part, Suwayd's approach to some controversial issues in the Qur'an, tajweed and qiraat sciences and the reflections of these discussions in our country and the rest of the Islamic world were tried to be determined. Before evaluating these approaches, brief information about the sciences of tajwid and qiraat is given. On the other hand, the issues such as the letter's mahrah and adjectives, the letter “dād”, gunna, iklāb and lip ihfās, chalqalah, the seven letters, and the education and teaching of the Qur'ān, which are accepted as problematic issues of these sciences, have been examined. The approaches to these issues in our country and other Islamic countries are evaluated.
Collections
- Kıraat İlmi [4]
DSpace@BİNGÖL by Bingöl University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..