Siyasal Pazarlama Kampanyalarının Dar Gelirli Vatandaşların Tercihleri Üzerine Etkileri
Özet
ÖZET:
Siyasi pazarlama kavramı, Türkiye’de ve dünyada yaşanan çevresel faktörlerin değişmesi, teknolojinin ilerlemesi ve kullanımının yaygınlaşması, eğitim seviyesinin artması ile birlikte kavramsal olarak genişlemiş ve kullanımı siyasi aktörler açısından kritik bir öneme sahip olmuştur. Seçmeni n kararını etkileyen sayısız etk en varken siyasi pazarlamanın kullanılması elzem hale gelmiştir. Siyasi partiler, liderler ve adaylar tarafından doğru yerde ve zamanda uygulanan siyasi pazarlama kampanyaları seçmenlerin tercihlerini etkileyebilmektedir. Araştırmanın genel bilgilendirici özellik taşıyan giriş bölümü vardır. İkinci bölümünde pazarlama, pazarlama ve siyaset arasındaki ilişki incelenmiştir. Üçüncü bölümde siyasi kampanyalar, siyasi kampanya çeşitleri, siyasi kampanya süreçleri ayrıntılı bir şekil de anlatılmıştır. Araştırma kapsamında Bingöl İli Genç İlçesinde dar gelirli seçmenlere yönelik 410 anket uygulanmış, gözle kontrol ile 30 anket elenmiş, kalan 380 anket analiz çalışmasında kullanılmıştır. Öncelikle güvenirlik ve geçerlilik analizi, sonras ında katılımcıların demografik bilgileri frekans analizi yapılmıştır. Ankete katılanların ölçek maddelerine vermiş olduğu cevapların frekans analizi ve ortalamaları sunulmuştur. Hipotezlerin test edilmesi amacıyla t Testi ve Anova analizi gerçekleştirilmiş tir. Dar gelirli seçmelerin siyasal pazarlama kampanyaları araçlarından olan televizyon dan etkilendikleri, yazılı medyadan (gazete, dergi vb.) etkilenme oranlarının az olduğu tespit edilmiştir. Ankete katılanların demografik özelliklerine (yaş, cinsiyet, m esleki durum, eğitim durumu, mesleki durum) göre vermiş olduğu cevaplar arasında anlamlı bir farklılık olduğu tespit edilmiştir. Siyasi pazarlama kampanyalarının dar gelirli seçmenlerin
tercihleri üzerine etkili olduğu sonucuna ulaşılmıştır. ABSTRACT:
The concept of political marketing has expanded conceptually with the changes in
environmental factors in Turkey and the world, the advancement and widespread
use of technology, and the increase in the level of education, and its use has become
of critical importance for political actors. While there are countless factors
affecting voters' decisions , the use of political marketing has become essential.
Political marketing campaigns implemented by political parties, leaders and
candidates at the right place and time can influence voters' preferences. The
research has an introductory section that is ge nerally informative. In the second
part, the relationship between marketing, marketing and politics is analyzed. In the
third part, political campaigns, types of political campaigns and political campaign
processes are explained in detail. Within the scope of the research, 410
questionnaires were applied to low income voters in Genç District of Bingöl
Province, 30 questionnaires were eliminated by visual control, and the remaining
380 questionnaires were used in the analysis study. First of all, reliability and
validity analysis, and then frequency analysis of the demographic information of
the participants were conducted. Frequency analysis and averages of the answers
given by the respondents to the scale items are presented. In order to test the
hypotheses , t test and Anova analysis were conducted. It was determined that low
income voters were influenced by television, which is one of the tools of political
marketing campaigns, and that they were less influenced by print media
(newspapers, magazines, It was determined that there was a significant
difference between the answers given by the respondents according to their
demographic characteristics (age, gender, occupational status, educational status,
occupational status). It is concluded that politica l marketing campaigns are
effective on the preferences of low income voters.
Koleksiyonlar
- İşletme [95]
DSpace@BİNGÖL by Bingöl University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..